Увага водіїв до системи вентиляції картерних газів незаслужено занижена. Ймовірно, за старою звичкою, коли в основному на карбюраторних двигунах використовувалася система відкритого типу.
Сьогодні практично всі двигуни - інжекторні і працюють під контролем електроніки, а екологічні вимоги тільки ростуть. На Шевроле Лачетті використовується закрита (примусова) система вентиляції картера, головним елементом якої вважається клапан вентиляції картерних газів.
Під час роботи двигуна гази з камери згоряння частково прориваються в картер через кільця. А чим більше знос поршневої, тим більше газів потрапляє в картер. Хоча там вистачає і своїх газів - це випаровування масла, палива і води, які теж потрібно кудись відводити.
Якщо не відвести картерів гази, можна заробити мало не капітальний ремонт двигуна, оскільки кількість газів зростає, внутрішній тиск збільшується, отже, на прокладки і сальники виявляється ненормальний тиск, що прагне витиснути їх назовні.
Як результат - текти масла з сальників, прокладок, нестабільна робота двигуна. У старих моторах гази відводилися безпосередньо з картера просто в корпус повітряного фільтра. Як тільки поршнева (поршні і кільця, гільзи) сильно зношувалися, масло через систему вентиляції потрапляли в фільтр, а щоб цього уникнути, водії просто скидали картерів гази в атмосферу, а вони куди шкідливіше вихлопних газів.
Ще одна бридка особливість газів в картері - вони сильно окислюють масло, приводячи його в непридатність набагато раніше покладеного терміну. Тобто, змащувальні властивості, миючі та антикорозійні властивості масла губляться дуже швидко, поки водій дивиться на одометр і думає, що з маслом все в порядку.
На всіх двигунах Шевроле Лачетті реалізована примусова закрита система вентиляції картера. Незалежно від об'єму двигуна, система вентиляції у Лачетті працює однаково. Гази з картера піднімаються в головку блоку і шукають вихід назовні. Для цього в кришці клапанів передбачено масловідділювач, який відсіває масляні пари і крапельки масла. Вони стікають назад в картер.
Решта газів виходять через клапан системи вентиляції. Частина газів потрапляє в простір перед дросельною заслінкою по шлангу, частина газів відправляється в порожнину за дроселем. Саме за цю частину картерних газів відповідає клапан Positive Crakcase Ventilation, PCV.
Система вентиляції картера працює не сама по собі, а залежить від розрядження у впускному колекторі, а потрапили за дросель гази знову йдуть в камеру згоряння, де допалюються разом з паливом. Саме цим примусова закрита система відрізняється від відкритої.
Величезну роль в цій історії відіграє клапан вентиляції PCV. Залежно від розрядження в колекторі він дозує картерів гази так, щоб спалити їх якомога ефективніше, не завдаючи при цьому шкоди двигуну.
Всупереч розхожій думці, що клапан - найпростіший зворотної дії, конструкція клапана куди складніше, а режимів роботи кілька:
Клапан повністю закритий, коли двигун не працює.
На холостому ходу клапан відкритий і пропускає невелику кількість картерних газів.
При нормальній роботі двигуна в режимі середніх навантажень клапан відкритий на 50%.
Клапан відкривається на 100% при різкому прискоренні і високих навантаженнях.
Отже, клапан PCV - не протилежний, а дозуючий клапан і при виході його з ладу або видаленні з системи вентиляції робота двигуна радикально зміниться. Чи не в кращу сторону. Найяскравіше це видно в режимі холостих обертів, коли ЕБУ керує роботою регулятора холостого ходу. Тому справність клапана PCV - запорука стабільної роботи двигуна.
Перевірку роботи клапана вентиляції картера можна і потрібно проводити за кількома напрямками. Недостатньо просто продути його, щоб переконатися в його працездатності. Оптимальний варіант - комплексна перевірка, що передбачає фізичну і програмну перевірку.
Для початку варто перевірити рухливість плунжера клапана, оскільки якщо плунжер закис від бруду і нагару, клапан не зможе працювати 100%. Суть ревізії полягає в тому, що клапан викручується з кришки з підключеним патрубком.
Викручувати його потрібно акуратно, ключем на 24, корпус пластиковий і його легко зламати.
Після видалення клапана з кришки запускаємо двигун на холостих обертах, потім пальцем перекриваємо вхідний отвір з боку кришки. При цьому повинні бути чутні чіткі клацання, але явного підсосу повітря бути не повинно.
Клапан клацає, а це говорить про рухливості плунжера. Це добре, але недостатньо для того, щоб стверджувати, що клапан повністю робочий. Для детальної перевірки необхідна проста комп'ютерна діагностика. Нам знадобляться адаптер VAG K-Line, ноутбук і програма Chevrolet Explorer.
Щоб перевірити клапан програмно, підключаємо адаптер до діагностичного роз'єму і до ноутбука через USB-порт. Перед перевіркою важливо прогріти двигун до робочої температури.
Запускаємо програму на ноутбуці і встановлюємо зв'язок комп'ютера з ЕБУ.
В параметрах вибираємо пункти «положення дросельної заслінки», «температура антифризу», «реальний стан заслінки» і «бажане положення заслінки».
Натискаємо на кнопку «Графіки».
Дивимося на поведінку запущеного і прогрітого двигуна при викрученім клапані.
Показання положення дросельної заслінки повинні бути в межах 3,5-3,8%, а показання регулятора холостого ходу в рамках 30-40 кроків.
У тому випадку, коли клапан заклинив в закритому положенні, показання положення дросельної заслінки збільшаться до 4-6%, а кроки регулятора холостого ходу збільшаться до 50-60 кроків.
Якщо ж клапан заклинив у відкритому положенні, тобто в дросель надходить неконтрольоване повітря, показання положення дроселя будуть прагнути до нуля, також закриється регулятор холостого ходу, графік покаже близько 3-5 кроків.
Отже, нормальний робочий клапан відкритий приблизно на 20% на холостих обертах, що відповідає 2-3,8% відкриття дросельної заслінки, а кроки регулятора холостого ходу будуть відповідати 35-40 кроків.
Якщо ж клапан не забезпечує номінальних показників, для початку його можна спробувати промити аерозольним засобом для чищення форсунок.
Коли і це не допомогло, вкрай бажано купити новий клапан PCV, благо, заміна займає від сили хвилину.
Лідери продажів - популярні автозапчастини в магазині "Шеві-Авто"
95248662GK2-GM Узбекистан
96460002-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96653351-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96184655-PARTS-MALL
96180324-EuroEx
96534637-2-GENUINE