Однією з особливостей Матіза являється необхідність проведення регулювання клапанів в процесі експлуатації автомобіля.
Проводити цю процедуру необхідно згідно з технічним регламентом, оскільки інакше можливі проблеми в роботі двигуна.
Варто відмітити, що проведення регулювання іноді потрібно частіше, особливо при установці газобалонного устаткування на авто, що пов'язано з більш високою температурою горіння цього палива.
Сам процес регулювання клапанів на Деу Матіз проводиться з метою виставляння теплового проміжку між штовхальниками і клапанами.
Саме цей проміжок дає можливість уникнути негативних наслідків, які можуть проявитися при досягненні клапаном робочої температури.
Як відомо, метал при нагріванні розширюється, і наявність такого проміжку дозволяє нівелювати цей процес і забезпечити правильну роботу з'єднання розподілвал-штовхальник-клапан.
При порушенні проміжку в меншу сторону можлива ситуація, коли при виході клапана на робочу температуру він постійно давитиме на розподілвал, пружина буде стисла слабо, що приведе до нещільного закриття клапана.
Таким чином порушується основна функція клапана Деу Матіз – герметичне закривання камери згорання і її відділення від впускного або випускного тракту.
Однією з вірогідних причин подібної проблеми може бути знос сідл і тарілок клапанів. В даному випадку регулювання проводиться з метою відновлення щільного прилягання.
Проте можливий і інший варіант, коли відбувається збільшення теплового проміжку. Статися це може із-за зносу робочих елементів кулачків розподільного валу або елементів приводу клапанів.
У цій ситуації навіть вихід на робочу температуру між клапанним механізмом і розподільним валом залишатиметься надмірно великий проміжок. Торкання відбуватиметься у вигляді удару безпосередньо у момент дії кулачка.
Надалі це призводить до досить серйозних проблем з клапанним механізмом Деу Матіз. Зокрема, почне не повністю закриватися клапан, що призводить до погіршення наповнюваності топливоповітрянною сумішшю.
Порушення теплового проміжку зрештою може привести до цілого ряду серйозних проблем:
Варто відмітити, що частота проведення регулювання клапанів вказується в керівництві по експлуатації Деу Матіз. Проте провести подібну процедуру буде не зайвим при виникненні цокоту і стуків при запуску двигуна і його роботі.
Також слід перевірити проміжки і при необхідності відрегулювати їх у разі придбання уживаного автомобіля.
Одним з негативних наслідків не проведеною своєчасно регулювання клапанів являється їх прогорання, що спричиняє за собою необхідність дорогого ремонту двигуна.
Зокрема, при виникненні подібної проблеми доводиться перебирати голівку блоку циліндрів з проведенням заміни клапанів, прокладок, масла. В деяких випадках проводиться звичайна дефектація клапанів і направляючих, що також вимагає часу і сил.
Варто відмітити, що на представленому автомобілі немає гідрокомпенсаторів або інших пристроїв, які дозволяли б проводити регулювання автоматично.
Згідно з вимогами виробника, проміжок випускного клапана має бути 0,32 на випуску і 0,17 на впускному клапані.
Заздалегідь потрібно підготувати нові болти клапанної кришки і прокладку, оскільки при проведенні робіт їх краще замінити, а не використати старі.
Оригінальні болти клапанної кришки мають внутрішній шестигранник, який при скручуванні частенько злизує. При повторному використанні таких болтів на Деу Матіз можуть виникнути проблеми з відкручуванням.
Варто відмітити, що такі болти покриваються антипригарним покриттям. Це дозволяє уникнути прикипання і надалі без зайвих проблем викручувати.
Для автомобіля з двигуном на 0.8 літрів знадобиться 6 болтів, для одинлітрового двигуна – 8 нових болтів.
При використанні старої прокладки клапанної кришки повторно виникає вірогідність протікання. Відповідно – краще відразу поставити нову, ніж через декілька тижнів повторно розбирати автомобіль.
Вибираючи прокладку також слід звертати увагу на об'єм двигуна, оскільки вони відрізняються по розмірах.
Далі виконуємо такі дії:
Варто відмітити, що за регламентом регулювання проміжків клапана проводиться на Деу Матіз кожні 20 тисяч км пробігу. Зробити це можна самостійно, використовуючи спеціальні щупи. Головне – правильно виставити верхні мертві точки.
Лідери продажів - популярні автозапчастини в магазині "Шеві-Авто"
96444649-GENUINE
96540526-EuroEx
96273701-General Motors
96541423-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96180730-CRB-Elprom
96316581-GROG
96304611-EuroEx