Одним з важливих елементів Деу Сенс являється генератор. Він відповідає за електроживлення усіх приладів, а також заряджання автомобільного акумулятора. Останнє відбувається на середніх і високих оборотах двигуна.

Представлена модель авто оснащується генератором змінного струму, який включений в електромережу автомобіля паралельно акумуляторній батареї. Живлення приладів і зарядка акумулятора можлива тільки у тому випадку, коли напруга, що виробляється генератором вище тої, що подається з батареї.
Відповідно, генератор ефективний тільки на оборотах, що перевищують холості, оскільки напруга, що виробляється блоком, безпосередньо залежить від швидкості обертання ротора.
При збільшенні оборотів збільшується і напруга, правда, до певного рівня. Генератор спеціально оснащений регулятором напруги, який обмежує параметри струму граничним значенням.
Це зроблено для відвертання подання надмірної напруги в електромережу автомобіля.
Що стосується конструкції генератора Деу Сенс, то тут можна виділити такі елементи:
- Статор (нерухома деталь), який є обмотками з магнітопроводом, де і відбувається утворення електричного струму.
- Ротор (частина, що обертається), складається з обмоток збудження з полюсною системою, валом і контактними кільцями.
- Контактні кільця, які виготовляються переважно з міді і покриті спресованим пластиком. Рідше для виготовлення використовується латунь або нержавіюча сталь.
- Обмотка збудження, живлення на які подається через щітки (скользящі контакти).
- Власне щітки – міднографітні або електрографітні. Другі мають більш високий опір, що знижує вихідні параметри генератора, проте є більше зносостійкими.
- Пружини, що притискають щітки до кілець.
- Вал і шків, які відповідають за обертання за допомогою ремінного з'єднання з шківом колінчастого валу.
- Підшипники.
- Корпус.
- Діодний міст.

Варто відмітити, що генератор Деу Сенс відрізняється досить високою надійністю, проте повністю виключати вірогідність поломки і необхідність купівлі запчастин не варто.
Однією з можливих проблем є обрив приводного ременя. У такому разі на шків не передаватиметься зусилля з шківа колінчастого валу, генератор не вироблятиме електрику. Усе навантаження ляже на акумулятор, який швидко сідатиме. Водій отримає відповідний сигнал на приладовій панелі.
Також може статися знос деяких деталей. Наприклад, щіток або підшипників. У випадку з підшипниками перестає нормально працювати вал, і шків не передає належним чином зусилля, через що генератор не виконує поставлене перед ним завдання.
Проблеми можуть виникнути і з електричними складовими – обрив обмотки, замикання в елементах генератора, вихід з ладу регулятора і інші проблеми. Важливо відмітити, що виявити такі проблеми практично неможливо до виходу деталі з ладу.
Заміна підшипника в генераторі Деу Сенс – легко і без проблем
Проблема з підшипником генератора проявилася за допомогою характерного звуку. Якщо виникають сумніви з приводу того, генератор це шумить, чи ні, можна послабити натяжитель ременя генератора і запустити двигун.

Якщо проблема в генераторі, то звук зникне, а якщо ні, то, відповідно, залишиться. Знімаємо генератор з автомобіля і починаємо шукати проблемне місце і усувати неполадки.
Далі виконуємо такі дії:
- Провертаємо привід на генераторі, в процесі чого чутний досить сильний шум.

- Знімаємо захисну кришку, для чого досить викрутити два невеликих болта.
- На гайці приводу виявилося декілька забоїн.

- У них можна поставити викрутку і збити гайку з місця, після чого спокійно відкрутити.
- Знімається гровер і шайби, які встановлені на приводі генератора Деу Сенс.

- Бажано ретельно запам'ятовувати розташування деталей, щоб надалі без проблем провести складання.
- Відкручуємо по кругу 3 болти.

- Після чого необхідно зняти верхню кришку генератора.

- Можна вставити викрутку і використати її в якості клину.

- Знімаємо верхню частину генератора.

- Також гайку можна зірвати з місця використовуючи шестигранник, виріз під який є в самому приводі.
- Таким чином можна надійно зафіксувати привід і легко зірвати гайку звичайним ключем.
- При знятті частини генератора Деу Сенс з нього випала дивна металева стружка.

- Власне, знайшовся і підшипник, що вийшов з ладу.

- Також помітні сліди обгорання в місці, де ходять щітки.

- Оглядаємо другу частину генератора.

- Самі щітки ніби у хорошому стані, обмотка також не постраждала, хоча точніше сказати можна буде тільки після ретельного огляду і розбирання.
- Стан якоря цілком непоганий, так що в основному проблема тільки з підшипником.
- Використовуючи знімача, знімаємо старий підшипник.

- Другий підшипник опинився в цілком робочому стані, відповідно, міняти його не будемо.

- Знадобиться звичайний зарядний пристрій, які виставляємо на 12 В.

- Підключаємо одну клему до однієї ламелі, другу – до другої.

- Це дозволить перевірити магніт, просто підставивши до нього будь-який металевий елемент.
- Таким чином можна провести перевірку генератора Деу Сенс до складання, що дозволить позбавитися від необхідності повторного розбирання за наявності додаткових несправностей.
- Також розібрали і перевірили діодний міст.

- Він додатково прикріплений 4 болтами з діелектричними шайбами.
- Окремо продзвонили обмотку, що дозволило виключити вірогідність проблем з нею на даний момент.
- Під час прозвонки діодного моста був виявлений один пошкоджений контакт.

- По суті, він просто відгорав і відпав, відповідно, увесь діодний міст просто не працював би.
- Цей контакт був замінений на новий після того, як вдалося выпрессовать старий.
- Регулятор напруги виявився у нормальному стані і стабільно працював.

- Перемиваємо і перетираємо усі необхідні поверхні.
- Встановлюємо на своє місце діодний міст.

- Стежимо за тим, щоб підводні кабелю потрапили у відповідні канавки на діодному мосту генератора Деу Сенс.
- Закручуємо болти з діелектричними шайбами фіксуючи діодний міст.

- У новому підшипнику акуратно підчіплюємо пильник.
- Після чого додаємо всередину мастило.

- Якщо знадобитися замінити і другий підшипник, то його можна вибити, підставивши шестигранник з комплекту.
- Підставляємо голівку відповідного діаметру, центруємо підшипник і набиваємо його на своє посадочне місце.

- Накладку розміщуємо в пильнику і разом з ним ставимо на місце.
- Поєднуємо направляючі на пильнику і корпусі.

- Ставимо корпус і наживляємо болти по кругу.
- Болти закручуємо рівномірно.
- Встановлюємо пильник щіток генератора Деу Сенс на своє місце.

- Ставимо на місце реле і закручуємо болтами.

- Встановлюємо на місце шків і закручуємо гайку.

Таким чином вдалося відновити працездатність генератора автомобіля. При цьому проблема виявилася не лише в одному з підшипників, але і в контакті діодного моста. При виконанні робіт в генераторі завжди слід перевіряти стан усіх складових, оскільки деталь є важливою для можливостей використання авто.