Досить важливою для автомобіля є робота газорозподільного механізму. Вибираючи запчастини для Деу Нексія слід перевірити стан цього блоку, і при необхідності підібрати усе необхідне для ремонту.
Зокрема, необхідно підібрати деталі ГРМ, звернувши увагу і на стан гідрокомпенсаторів. Останні позбавляють від необхідності проводити регулювання теплового проміжку в клапанах, виконуючи цю функцію автоматично.
Сама необхідність в регулюванні проміжків клапанів виникає в процесі експлуатації, оскільки на клапана доводиться велике навантаження і висока температурна дія.
Робота гідрокомпенсаторів пов'язана з рідиною, зокрема, з маслом, яке подається у блок під певним тиском.
Наявність гідроштовхальників на Деу Нексія дає ряд помітних переваг:
- Немає необхідності регулярно проводити регулювання клапанів.
- Стабільна робота газорозподільного механізму.
- Зниження рівня шуму від роботи двигуна.
- Збільшення ресурсу деталей ГРМ.
Серед основних конструктивних елементів гідрокомпенсаторів можна виділити такі:
- Корпус.
- Плунжер (плунжерная пара).
- Втулка плунжера.
- Пружина.
- Клапан плунжера (кулька).
Робота гідрокомпенсатора складається з декількох основних етапів:
- Спочатку кулачок розподільного валу не чинить тиск на деталь і повернений до компенсатора тильною стороною. У цей момент між деталями є невеликий проміжок. Плунжерна пружина усередині гідроштовхальника штовхає плунжер з втулки. У цей момент під плунжером є порожнина, в якій відбувається накопичення масла під тиском. Воно поступає через поєднаний канал і отвір в корпусі. Досягши певного рівня масла кульковий клапан закривається під впливом пружини. Відбувається упор штовхальника в кулачок, що призводить до зупинки руху плунжера. У свою чергу це викликає перекриття масляного каналу, наявний проміжок зникає.
- У момент провертання кулачка Деу Нексія відбувається натиснення гідрокомпенсатора, який переміщається вниз. За рахунок наявного об'єму масла плунжерная пара стає жорстко, що дозволяє здійснювати передачу зусилля на клапан. Той, у свою чергу, відкривається, в камеру згорання починає потрапляти топливоповытряна суміш.
- При русі вниз трохи масла витікає з порожнини під плунжером. Після проходження кулачком активної фази дії робочий цикл повторюється.
Гідрокомпенсатори також здійснюють регулювання проміжків, які виникають при природному зносі клапанів.
Правильність роботи гідроштовхальників багато в чому залежить від стану масла в системі Деу Нексія. При його недостатньому тиску або високій в'язкості гідрокомпенсатори, найімовірніше, працюватимуть з перебоями.
В'язке і холодне масло просто не зможе в потрібному об'ємі поступати через канали. А слабкий тиск понизить ефективність роботи усього механізму.
Основною ознакою проблем в роботі гідрокомпенсаторів є поява стука в них. Викликано це може бути рядом причин:
- Проблеми безпосередньо з конструктивними елементами гідрокомпенсаторів – ушкодження плунжерной пари або клин плунжера, заклинювання кулькового клапана, природний знос комплектуючих.
- Низький тиск масла в системі.
- Засмічення масляних каналів в ГБЦ.
- Завоздушування системи.
Відповідно, при появі подібних проблем знижується ефективність роботи гідроштовхальників, що зрештою може привести до істотного зниження ефективності їх роботи.
Якщо з якихось причин виникла необхідність зняття або заміни гідрокомпенсатора Деу Нексія, то слід дотримуватися декількох простих рекомендацій:
- Нові гідрокомпенсатори продаються з маслом усередині. Видаляти його не слід – воно просто змішається із вже наявним в системі мастила, що дозволить уникнути попадання повітря в систему.
- Не можна встановлювати порожні компенсатори без масла після їх промивання і розбирання, оскільки в систему потрапить повітря.
- Після установки нових компенсаторів слід кілька разів провернути колінчастий вал. Це дозволить привести плунжерні пари в робочий стан і підвищити тиск.
- При заміні гідрокомпенсаторів не зайвим буде проведення заміни масляного фільтру.
Істотно понизить вірогідність виникнення проблем з гідроштовхальниками використання якісного моторного мастила.
Усуваємо стук гідрокомпенсаторів Деу Нексія без особливих проблем
Для проведення необхідних робіт потрібно буде зняти гідрокомпенсатори з автомобіля. З нестандартних інструментів для цього знадобиться тільки пристосування для розсухарювання клапанів.
Далі необхідно виконати такі дії:
- Знімаємо металеве кільце.
- Роз'єднуємо деталь на 2 частини.
- Акуратно зливаємо масло.
- Необхідно стежити за тим, щоб не загубилася пружина.
- Ретельно промиваємо деталі з використанням чистого бензину.
- Внутрішню частину можна промити, пропихнув ганчірочку викруткою.
- Підчіплюємо викруткою клапан гідрокомпенсатора і знімаємо його.
- Витягаємо з клапана кульку і пружинку.
- Все ретельно промивається бензином.
- Встановлюємо кульку і пружину клапана на своє місце.
- Після чого ставимо сам клапана.
- Змащуємо деталі маслом.
- Проводимо складання гідрокомпенсатора Деу Нексія.
- Ставимо металеве кільце.
- Встановлюємо гідрокомпенсатори на свої місця.
Таким чином можна досить швидко позбавитися від проблеми із стукаючими гідрокомпенсаторами на автомобілі, звівши обслуговування практично до мінімуму.