Серед важливих запчастин Шевроле Лачетті варто виділити гальмівний супорт. Саме він відповідає за притиснення гальмівних колодок до диску, що і забезпечує зупинку автомобіля.
При натисненні на педаль гальма відбувається утворення відповідного тиску в гальмівній системі. Він впливає на поршні, розташовані в супортах, який у свою чергу притискують колодки.
Якщо розглядати на прикладі представленої моделі авто, то тільки одна колодка притискається безпосередньо циліндром. Притиснення другої колодки відбувається завдяки спеціальній скобі, яка в процесі роботи притягує зовнішню колодку і урівноважує силу притиснення обох колодок.
У конструкції супорта Шевроле Лачетті можна виділити декілька основних елементів:
- Корпус.
- Направляючі.
- Пильники направляючих і циліндра.
- Гальмівний циліндр.
- Скоба супорта.
- Кільце ущільнювача, яке запобігає витіканню гальмівної рідини через циліндр.
Для правильного функціонування супорта важливим є стан усіх елементів. На наявність несправності у блоці можуть вказувати такі чинники:
- Збільшення зусилля натиснення на педаль, необхідного для повної зупинки автомобіля.
- Автомобіль починає помітно тягнути убік в процесі гальмування.
- Педаль гальма стає надмірно м'якою, натискається від легкого зусилля.
- У педалі помітна характерна пульсація.
- З'являється невеликий опір при натисненні педалі гальма в підлогу.
- Прихоплюються гальма.
- Задні гальма можуть заблокуватися (заклинити) при надмірному натисненні педалі.
Серед головних причин несправностей супорта Шевроле Лачетті можна виділити такі:
- Природний знос елементів.
- Механічне ушкодження деталей.
- Корозія в наслідку попадання вологи на важливі деталі – направляючі або поршень.
- Розрив пильників і ущільнювача.
У більшості випадків супорт вдається реставрувати, для чого використовуються спеціальні ремкомплекти. Проте в окремих випадках може знадобитися і заміна окремих його елементів.
Відновлення заклинивших гальмівних супортів Шевролі Лачетти
З часом може виникнути ситуація, що супорта просто клине. І тоді їх необхідно або замінити, або провести їх якісну реставрацію. Проте не завжди вдається відновити усі робочі поверхні, через що окремі елементи доведеться замінити.
Виконуємо такі дії:
- Знімаємо супорта з автомобіля.
- В даному випадку йдеться про супорт з одним поршнем і плаваючою скобою.
- Направляючі працюють нормально, не заклинили і ходять як годиться, змащені і не розпущені.
- Необхідно витягнути поршень, що заклинив, в чому істотно допоможе отвір для закручування шланга, розташований по центру.
- Проте заздалегідь необхідно зняти скобу.
- Оскільки з направляючими все добре, то досить просто потягнути її на себе, після чого вона зніметься.
- Якщо ж направляючі приіржавіли до скоби, то необхідно відкрутити їх, після чого зняти разом із скобою.
- Видавлювати поршень з гальмівного супорта Шевроле Лачетті можна використовуючи звичайний болт.
- Для цього вставляємо його в отвір для шланга і за допомогою лещат видавлюємо поршень.
- Витягаємо поршень, після чого так само можна витягнути його і з другого супорта.
- Заклинив поршень із-за сильної корозії на його поверхні, від якої найімовірніше позбавитися вже не вийде.
- Усередині циліндра помітна сильна корозія, від якої доведеться позбавлятися.
- Також доведеться замінити усі гумові елементи – пильники і ущільнювачі.
- Іноді іржавіти можуть і направляючі, але в даному випадку все цілком нормально.
- Знімаємо пильник циліндра.
- При цьому в одному місці він вже не прилягав щільно, через що утворилося велике вогнище корозії.
- Витягаємо кільце ущільнювача, розташоване в поршні супорта Шевроле Лачетті.
- Так само проводиться розбирання другого супорта.
- Знімаються пильники направляючих.
- До речі, ці гумки досить м'які, і виявити на них ушкодження вдалося тільки випадково, а так, була вірогідність їх подальшого використання.
- Відкручуємо болт направляючої.
- Після чого витягаємо направляючу з супорта.
- Викручуємо спусковий штуцер.
- Якщо виникне проблема з його викручуванням, то можна розігріти місце його установки.
- Супорта відправляємо в камеру піскоструя для проведення очищення.
- Очищаємо деталі гальмівного супорта Шевроле Лачетті від забруднення.
- Витягаємо очищені деталі.
- Поверхня без забруднень, навіть проявилася виразно читана маркіровка.
- Також очистили внутрішній простір циліндра.
- Промиваємо деталі від пилу за допомогою бензину.
- Після чого продуваємо поверхні стислим повітрям.
- Готуємо деталі до фарбування.
- Зокрема, фарба ні в якому разі не повинна потрапляти всередину циліндра.
- В той же час фарба повинна потрапити на верхній борт.
- Обертаємо харчовою плівкою кільце ущільнювача.
- Після чого встановлюємо його на місце.
- Таким чином вдасться забарвити посадочне місце під пильником, але всередину циліндра гальмівного супорта Шевроле Лачетті фарба не потрапить.
- Перед фарбуванням необхідно вкрутити штуцер.
- У впускний отвір, куди вкручується шланг, вкручуємо болт відповідного діаметру.
- Обробляємо поверхні деталі спеціальною грунтовкою.
- Після чого на поверхню наноситься звичайна універсальна чорна глянсова фарба емаль.
- Останнім кроком стане покриття деталей акриловим автомобільним лаком, що дозволить істотно підвищити захист і надасть блиск.
- В даному випадку в ньому усе необхідне для подальшого відновлення супорта.
- Тюбик з мастилом.
- Новий гальмівний поршень.
- Велика захисна гумка (пильник).
- Кільце ущільнювача на гальмівний поршень Шевроле Лачетті.
- Два пильники направляючих.
- У комплекті також є болт з новим спусковим клапанному.
- І навіть є ковпачок на цей клапан.
- Готуємо спеціальне мастило для елементів гальмівної системи.
- Щоб зручніше було наносити мастило можна видавити його з тюбика в шприц.
- Після чого наносимо його на посадочні місця під гумки.
- Встановлюємо гумку ущільнювача поршня.
- Змащуємо поверхню гальмівного поршня.
- Надіваємо пильник на поршень – робити це необхідно починати із зовнішньої сторони.
- Додаємо в пильник мастило.
- Продавлюємо пальцем пильник у своє посадочне місце.
- При правильній установці пильник ніде не випинає, по кругу все йде рівно.
- Вдавлюємо гальмівний поршень Шевроле Лачетті.
- Трохи змащуємо верхівку направляючої.
- Також змащуємо різьблення на болті.
- Встановлюємо направляючі на свої місця і фіксуємо їх болтами.
- Додаємо трохи мастила в посадочне місце направляючих.
- Також змащуємо посадочне місце під пильники направляючих.
- Встановлюємо на місце скобу.
- Можливо, доведеться докласти зусилля, що пов'язано з наявністю в пильниках направляючих ущільнювачів.
- Важливо перевіряти щоб направляючі не виглядали з-під пильників, інакше поширюватиметься корозія.
- Про всяк випадок оцинковуємо поверхню направляючих.
- Для цього готується ємність з відповідним розчином і цинковим корпусом батарейки.
- Після цього забарвлюємо відповідну ділянку направляючих супорта Шевроле Лачетті.
- Готуємо упорні пружини гальмівних колодок.
- Змащуємо місця зіткнення пружини з колодками і гальмівним супортом.
- Встановлюємо пружини на свої місця.
- Внутрішню поверхню поршнів також змащуємо, що дозволить уникнути появи там корозії.
- Готуємо нові гальмівні колодки.
- На цих колодках є датчик зносу, який починає видавати характерний звук, що пищить, при критичному стиранні фрикційної накладки.
- Змащуємо гальмівні колодки із зовнішнього боку – металеву основу.
- Це необхідно для відвертання утворення корозійних процесів.
- Інакше корозія може проникнути під фрикційну накладку гальмівної колодки Шевроле Лачетті, що іноді призводить до обриву накладки.
- Встановлюємо на місця гальмівні колодки.
На цьому відновлення супорта можна назвати завершеним. Залишається встановити його на автомобіль і підключити шланг. Перед початком експлуатації авто слід прокачати гальма і перевірити їх працездатність у безпечному місці.