Комфортна температура в салоні автомобіля в холодний час забезпечується завдяки установці радіатора пічки і ряду додаткових комплектуючих, які забезпечують подання теплого повітря в салон. Проте з часом виникає необхідність в проведенні обслуговування блоку.
Важливо помітити, що проблеми з радіатором пічки на Деу Нексія виникають приблизно кожні 4-5 років після його заміни. В окремих випадках цей часовий період може відрізнятися у будь-яку із сторін.
При цьому радіатор отоплювача вбудований в систему охолодження автомобіля так, щоб була можливість максимально швидко почати процес нагрівання салону.
Інші зачастини Деу Нексія від яких залежить ефективність обігріву салону крім робочого стану радіатора:
- Блок клімат-контроля, головним призначенням якого є регуляція температури і напряму повітряного потоку, що подається. Подібні зміни стають можливими завдяки зміні об'єму антифризу, що подається в радіатор печі, або швидкості, з якою обертається вентилятор.
- Вентилятор, який нагнітає повітря на радіатор і далі в салон після нагрівання.
- Патрубки печі Деу Нексія, що йдуть до радіатора. Патрубка два – подання нагрітої рідини і відведення захололої.
- Система повітропроводів, призначених для подання нагрітого повітря в салон автомобіля.
- Заглушка печі – відповідає за відкриття або закриття (у тому числі часткове) повітропроводів.
Радіатор печі, по суті, є типовим теплообмінником, який складається з ряду паралельно розташованих трубок і пластин. Подібний конструктивний хід дає можливість максимально збільшити площу зіткнення розігрітих поверхонь з повітрям.
Також в конструкції радіатора печі є спеціально відведений блок, що дозволяє забезпечувати розворот потоку охолоджувальної рідини і подальше виведення в систему охолодження.
Враховуючи те, що на радіаторі Деу Нексія трубки подання і відведення рідини розташовані з одного боку, то можна стверджувати про установку на цій моделі дворядного радіатора.
На самому радіаторі трубки можуть бути як круглими, так і плескатими. Виготовлення деталі відбувається так, щоб забезпечити максимальні показники тепловіддачі комплектуючої.
Велике значення на тривалість терміну експлуатації радіатора має матеріал виготовлення. Для цієї деталі сьогодні використовуються два варіанти – мідь і алюміній. При цьому у кожного з них є як сильні, так і слабкі сторони і їх необхідно враховувати, підбираючи нову комплектуючу.
Серед особливостей алюмінієвих радіаторів Деу Нексія можна виділити такі:
- Відносно невелика вартість.
- Невелика тепловіддача, що вдається компенсувати тільки шляхом збільшення кількості пластин, встановлених на блоці.
- Легко можна придбати.
- Практично не піддається ремонту, у разі проблем вирушає на переплавку.
- Алюміній піддається окисленню, міра якого хоч і невелика, але здатна помітно понизити і без того невелику тепловіддачу, через що погіршає ефективність роботи печі.
- Низькоякісний антифриз може привести до швидкого руйнування радіатора і утворення дір в нім, що спричинить необхідність заміни.
Деякі особливості мають і мідні радіатори:
- Досить висока ціна таких деталей.
- Помітно вище тепловіддача.
- Може бути відремонтований, зокрема відзначається можливість проведення пайки.
- Стійкі до агресивного хімічного середовища, властивого для таких деталей.
- Відзначаються проблеми з купівлею таких деталей, оскільки вони практично не представлені у продажу.
Проблеми з радіатором можуть виникати з різних причин, і далеко не завжди для їх вирішення потрібне проведення заміни. Проте деякі з них надалі все-таки потребують виконання заміни радіатора отоплювача Деу Нексія:
- Попадання в систему повітря і утворення повітряних пробок. Головні причини – порушення герметичності системи або помилки, допущені при заміні охолоджувальної рідини. Зрештою піч починає гріти слабкіше або не гріє зовсім.
- Засмічення трубок радіатора із-за утворення осаду і накипу. Це явище особливо характерно при використанні антифризу низької якості або води. У випадку з останньою можливо і додаткове утворення корозії, що ще більше скоротить термін служби радіатора.
- Утворення окислювальних процесів на радіаторі з алюмінію, що помітно знижує площу контакту з повітрям, а надалі можливе порушення герметичності системи.
- Засмічення сотів в результаті осідання пилу, сміття або попадання жирних речовин на поверхню деталі. Це веде до зниження тепловіддачі, а як результат – ефективності роботи печі.
При цьому можна зіткнутися з ситуацією, коли піч Деу Нексія гріє досить слабо, а з радіатором все гаразд. Відповідно, необхідно звернути увагу і на інші елементи, від яких прямо або побічно залежить робота печі:
- Термостат. Його може заклинити в закритому або відкритому положенні. У першому випадку піч грітиме досить добре, але виникне проблема зі швидким перегріванням двигуна, оскільки антифриз ефективно не остигатиме. У другому випадку піч прогріватиметься слабо, як і двигун – на це знадобиться досить багато часу.
- Салонний фільтр. З часом він засмічується і втрачає можливість пропускати достатню кількість повітря, у тому числі теплого. Міняти його краще раз на рік або частіше.
- Вентилятор печі. Можуть зношуватися його окремі елементи датчики, проводка чи інше, через що не подається достатня кількість повітря.
- Блок клімат-контроля. Може порватися трос або статися інша поломка, через що команди, віддані водієм, не виконуватимуться.
Попри те, що проблеми в роботі печі не завжди пов'язані з радіатором, виключати цей блок не варто. Зокрема, на проблеми саме в цьому елементі можуть вказувати такі чинники:
- Піч практично не працює або нагріває повітря слабо.
- Поява сильного запаху антифризу в салоні авто після включення печі.
- Поява калюжі з антифризу в салоні Деу Нексія.
- Великі втрати антифризу, що помітно при контролі рівня в розширювальному бачку.
Для продовження терміну служби радіатора печі необхідно заливати в систему охолодження тільки якісну охолоджувальну рідину, періодично здійснювати чищення системи із застосуванням спеціальних засобів, а також проводити обслуговування авто або відвідувати СТО.
Проведення заміни радіатора печі Деу Нексія без зайвих проблем
Проблема із заміною радіатора отоплювача полягає в тому, що розташований він у важкодоступному місці. Для виконання робіт доведеться розбирати частину торпедо, що досить трудомістко і вимагає деяких навичок.
Заздалегідь необхідно придбати новий радіатор і підготувати його до установки. Також слід потурбуватися про те, щоб був запас якісного антифризу, який після завершення робіт буде залитий в систему охолодження.
Далі виконуємо такі дії:
- Відсовуємо до упору переднє пасажирське сидіння.
- Відкручуємо і знімаємо водійське сидіння Деу Нексія.
- При знятті водійського сидіння важливо не відірвати дріт, розташований під ним, оскільки він відповідає за передачу даних про те, чи пристебнутий водій. Дріт відключається від фішки досить легко – головне не забути зробити це.
- Викручуємо болти у бічній частині центральної консолі.
- Знімаємо рамку блоку магнітоли, клімату і кармашика.
- Витягаємо магнітолу зі свого посадочного місця.
- Робимо це акуратно, щоб не пошкодити дроти.
- Від'єднуємо фішку проводки і штекер від магнітоли.
- Відкручуємо 4 саморіза якими фіксується металевий каркас блоку магнітоли Деу Нексія.
- Після чого тягнемо каркас на себе – стежимо за тим, щоб ніде не зачепилися дроти.
- Звільняємо трос блоку клімат-контролю.
- Підчіплюємо блок плоскою викруткою і тягнемо його на себе.
- Від'єднуємо від блоку дроти і вакуумні шланги, заздалегідь запам'ятавши порядок їх підключення.
- Викручуємо саморізи пластикової панелі консолі.
- Викручуємо 2 саморіза в задній частині центральної консолі – для чого і потрібно зняття сидіння, оскільки по-іншому дістатися до них практично неможливо.
- Зсередини на кожзамі буде хомут, який необхідно послабити. Також він може бути замінений на стягування або дріт якщо раніше вже проводилося зняття кожуха.
- Відключаємо проводку прикурювча, яка йде до центральної консолі Деу Нексія. Робити це краще ближче до торпедо.
- Знімаємо грати з центральних повітропроводів.
- Відкручуємо саморізи, що утримують сопло повітропроводу.
- Тягнемо на себе і витягаємо сопло повітропроводу.
- Викручуємо 2 саморіза, які розташовані трохи нижче демонтованої магнітоли, а також один саморіз на бічній стінці торпедо (зліва від ніг пасажира).
- Також відкручуємо 2 саморіза з лівого боку від центральної консолі.
- Необхідно викрутити і 2 саморіза, розташованих за рульовим колесом автомобіля.
- Відкручуємо саморізи підрульового кожуха.
- Знімаємо підрульовий кожух. Робити це необхідно акуратно, щоб не пошкодити місця кріплень – деякі проблеми можуть виникнути в районі замочної щілини.
- Під рамкою розташований саморіз, який необхідно викрутити.
- Це дозволить зрушити убік нижню пластикову накладку.
- Після чого можна буде відкрутити саморіз, що утримує центральну консоль.
- Знімаємо пластик з центральної частини торпедо.
- Для зняття металевої основи голівкою на 10 відкручуємо 2 болти, розташованих в нижній частині.
- Згори основа додатково закріплена 2 саморізами, які також необхідно викрутити.
- Відкручуємо 2 болти, розташованих на v-образном кронштейні кріплення – у нижній частині основи.
- Знімаємо металевий каркас і прибираємо його убік – важливо при складанні правильно встановити його на місце, щоб не виникло проблем з проміжками пластикових елементів.
- Відкручуємо болти і знімаємо сполучний пластиковий корпус.
- Прибираємо убік вакуумні шланги і дроти Деу Нексія, щоб вони не заважали подальшим роботам.
- Відгинаємо металеві кріплення і знімаємо пластиковий корпус.
- Додатково він закріплений саморізом, який заздалегідь необхідно викрутити.
- Голівкою на 7 викручуємо болти кріплення пластикового захисту радіатора печі.
- Ще одні болт розташований по центру захисту, а також у виїмці в нижній частині – дістати його важко, знадобиться дуже коротка викрутка або г-образний невеликий ключ.
- Знімаємо захист, для чого досить трохи потягнути його вниз, після чого на себе.
- Прибираємо сміття, яке скупчується на дні захисного кожуха.
- Викручуємо болти кріплення радіатора печі Деу Нексія.
- Зливаємо антифриз з системи охолодження.
- Ставимо машину на яму або на естакаду. Якщо такої можливості немає, то підводимо авто з боку водія за допомогою домкратів.
- Послабляємо хомути на патрубках, що йдуть до радіатора печі.
- Після чого знімаємо патрубки з трубок радіатора.
- Старий радіатор усередині забитий іржею, так що нормально він вже працювати не міг.
- При виборі нового радіатора звертайте увагу на наявність кріплень, щоб надалі не довелося приробляти їх самостійно з підручних засобів.
- Утепляємо новий радіатор по ребрах, використовуючи для цього поролон з самоклейкою.
- Встановлюємо новий радіатор печі Деу Нескія на своє місце і фіксуємо його.
- Одягаємо патрубки на трубки радіатора і затягуємо хомути.
- Заливаємо антифриз і перевіряємо систему на предмет наявності течі до проведення складання металевих і пластикових елементів.
- Проводимо зворотне складання автомобіля.
Таким чином можна провести процес заміни радіатора печі. Спеціальні інструменти для цього не знадобляться, проте об'єм робіт досить переконливий, а їх виконання вимагає наявності певних навичок.