На автомобілях Шевроле Авео Шанхайської збірки з двигуном 1,6 л з заводу встановлювали стартер Valeo. Його ресурс обмежений 60-70 тисячами км при нормальних умовах експлуатації. У більшості випадків стартер починає показувати ознаки зносу вже після 45 000 км пробігу. Ознаки зносу стартера Chevrolet Aveo 1.6
Проблема в тому, що запасних частин до рідного стартеру Валео немає або їх кількість дуже обмежена. Саме тому багато власників відразу змінюють його на стартер АТЕК DW-000 з каталожним номером 986017120. Його відмінність в тому, що на шестерні бендикса 10 зубів замість 11-зубою шестерні оригіналу. Але і цей стартер після 120-140 тисяч пробігу починає зношуватися, що виражається в пробуксовуванні муфти бендикса, зависанні щіток, та й зносі самої шестерні і втулки втягуючого реле. Ремонт стартера Авео 1,6 зможе виконати кожен своїми руками, витративши на це близько години і зовсім незначну суму на покупку запчастин і витратних та силіконової змазки. Ремонт стартера АТЕК DW-000 своїми руками
Після демонтажу стартера необхідно очистити його від пилу і бруду, підготувати інструмент і робоче місце. Для роботи знадобиться стандартний набір головок і біт Torx, бендикс стартера з артикулом 10452348, щітковий вузол з номером 10476006, який в будь-якому випадку краще поміняти, оскільки стартер вже знятий. Для початку відкручуємо три болти під шестигранник на 4 мм.
Після цього відкручуємо гвинт битою Торкс Т20 на самому втягуючому реле.
Тепер можна знімати кришку стартера і оцінювати його стан. В першу чергу дивимося на знос шестерні і латунної втулки вала бендикса.
Для того, щоб зняти бендикс, видавлюємо штифт, що фіксує його до корпусу і служить одночасно віссю важеля бендикса.
Демонтуємо пластикову вилку шестерні бендикса, до якої кріпиться шток втягуючого пристрою. Оглядаємо їх стан, якщо нас нічого не насторожує, знімаємо стопорне кільце шестерні бендикса.
Щоб його зняти, необхідно збити опорну втулку вниз.
Тепер відкрився доступ до стопорного кільця, яке легко знімається, якщо підчепити його плоскою викруткою, або універсальними вузькогубцями для стопорних кілець.
Знімаємо стопорне кільце, опорну втулку і шестерню бендикса.
Якщо були проблеми з бендіксом, можливо, зносилися ролики або пружини муфти бендикса. Муфта розбирається шляхом розвальцьовування опресовування на кришці.
Знімаємо кришку муфти і оцінюємо стан пружин і роликів, а також ступінь зносу в корпусі муфти.
Ролики можна купити нові, а можна виготовити самостійно зі звичайного Свердла, нарізавши хвостовик Свердла на потрібну кількість частин болгаркою і обробивши торці на наждачному верстаті.
Після ремонту або заміни роликів і пружин необхідно наповнити втулку мастилом. Звичайний Літол 24 не підходить по ряду параметрів (зокрема, на морозі він втрачає еластичність). Тому використовуємо морозостійку мастило на основі силікону, яка використовується для змащення супортів.
Для того, щоб отримати доступ до редуктора стартера, знімаємо стопорне кільце за допомогою плоскої викрутки.
З заднього боку стартера відкручуємо дві гайки головкою на 8, щоб отримати доступ до щіткового вузла.
Як правило, щітки для стартера продаються в комплекті зі щітковим вузлом, а щоб його зняти, відкручуємо контактний провід, який йде до втягуючого реле.
Акуратно виймаємо притискні пружинні фіксатори з корпусу.
Знімаємо щітковий вузол в зборі.
Встановлюємо новий щітковий вузол в зворотному порядку, не забувши про текстолітові ізолюючі прокладки.
Закриваємо кришку щіткового вузла.
Оглядаємо стан редуктора…
... і стан магнітів електродвигуна.
При необхідності набиваємо мастило в редуктор. Для цього вибиваємо верхню кришку легкими постукуваннями по валу редуктора.
Знімаємо кришку і дивимося на стан планетарного редуктора.
Моєму його і змащуємо основну і сателітні шестерні силіконовою змазкою. Вона не агресивна для пластику вінцевої шестерні і не втрачає властивостей на морозі.
Для того, щоб зняти якір електродвигуна, знімаємо плоскогубцями ковпачок на задній частині мотора…
... і знімаємо стопорне кільце.
Тепер можна повністю вийняти якір і оглянути стан обмотки, а також контактної площини. При необхідності її зачистимо і відмиємо від бруду і пилу.
Встановлюємо якір в корпус стартера і ставимо стопорні кільця, шайби, промазавши їх силіконовою змазкою.
Цією ж мастилом змащуємо вал редуктора…
... і встановлюємо новий або відремонтований бендикс з муфтою на місце.
Після установки муфти надягаємо на вал опорну втулку і тільки після цього ставимо на місце стопорне кільце, ретельно обжав його плоскогубцями.
Надягаємо на стопор опорну втулку.
Чистимо і змащуємо втулку втягуючого реле, штифт важеля приводу стартера і сам важіль.
Після складання обов'язково перевіряємо роботу стартера. Для цього підключаємо мінус від акумулятора до корпусу стартера, а плюс-до плюсової клеми втягуючого реле. Реле має спрацювати.
Підключаємо плюсову клему від АКБ до втягуючого реле, а додатковим проводом замикаємо плюс з плюсовою клемою електродвигуна стартера.
Після перевірки стартер можна встановлювати на двигун і перевіряти в робочому режимі.