При експлуатації автомобіля з механічною коробкою передач особливу увагу необхідно приділити ще і такому елементу Деу Ланос, як зчеплення.
Цей блок відповідає за короткочасне роз'єднання і подальше плавне з'єднання коробки перемикання передач і двигуна. В цілому ж блок служить для передачі обертаючого моменту з двигуна авто на приводи КПП.
При цьому із-за підвищених навантажень в першу чергу зазвичай виходять з ладу вижимний підшипник і зчеплення. Особливо, якщо не дотримуватися елементарних правил експлуатації. Надалі знадобиться і заміна кошика зчеплення.
Серед основних несправностей зчеплення, які ведуть до необхідності заміни основних елементів, можна виділити такі:
- Знос фрикційної накладки ведомого диска.
- Ушкодження кошику зчеплення в процесі експлуатації.
- Забруднення накладки диска маслом або іншими речовинами
- Втрата еластичності пружиною.
- Ушкодження ведомого диска.
- Лопнув або зносився вижимний підшипник.
У більшості випадків проблеми викликані природним зносом, рідше складнощі виникають унаслідок надмірного навантаження із-за порушення умов експлуатації.
Заміна основних елементів зчеплення Деу Ланос – диск, вижимний підшипник і кошик зчеплення
Для проведення робіт знадобиться набір інструментів, нові комплектуючі і декілька годин вільного часу. Іноді не зайвою буде наявність помічника, але в цілому – можна впоратися і самостійно.
За наявності усього необхідного виконуємо такі дії:
- Від'єднуємо клему акумулятора.
- Відкручуємо болт кріплення акумулятора.
- Знімаємо акумулятор Деу Ланос.
- Знімаємо фіксатор вилки вибору передач.
- Витягаємо фіксувальний палець.
- Прибираємо убік вилку вибору передач.
- Відкручуємо два болти кріплення і знімається робочий циліндр зчеплення. Прибираємо його чимдалі убік, щоб він не заважав виконанню подальших робіт.
- Підіймаємо автомобіль, щоб колеса не торкалися поверхні землі.
- Далі необхідно злити масло з коробки перемикання передач. Оскільки в цьому авто немає зливної пробки, то відкручуємо піддон КПП, заздалегідь підставивши під нього місткість.
- Знімаємо піддон і зливаємо залишки масла.
- Після цього прикручуємо піддон на декілька болтів назад.
- Трохи збиваємо колеса убік, наносячи по них по декілька ударів рукою.
- За допомогою монтування виводимо привід КПП з посадочного місця. Для цього підставляємо монтування під привід і робимо різкий сильний рух.
- Виводимо приводи убік, щоб вони не заважали подальшому виконанню робіт.
- Відкручуємо три болти кронштейна кріплення КПП.
- Відключаємо роз'єм приводу спідометра, який знаходиться з лівого верхнього боку КПП (якщо дивитися по напряму руху автомобіля).
- Відкручуємо болти кріплення блоку КПП.
- Повністю відкручуємо і знімаємо опору КПП.
- Опускаємо двигун нижче – це дозволить зняти коробку перемикання передач Деу Ланос без проблем, не заважатиме лонжерон.
- Відкручуємо останній болт, який фіксував коробку і дістаємо доступ до необхідних елементів.
- Вижимний підшипник практично розвалився і виконувати свої функції вже не міг.
- Кошик зчеплення трохи протерло, але краще провести і її заміну, щоб в найближчий рік не проводити зняття КПП повторно.
- Відкручуємо 6 болтів кріплення кошику зчеплення і знімаємо її разом з диском.
- Маховик двигуна у хорошому стані і заміни не вимагає.
- Диск зчеплення повністю зношений, місцями почали стиратися навіть заклепки.
- Викручуємо болт кріплення вилки зчеплення Деу Ланос.
- Після чого витягаємо шток вгору.
- Змащуємо направляючу втулки, а також шток вилки зчеплення.
- Встановлюємо на місце новий вижимний підшипник.
- Після чого ставимо нову вилку зчеплення.
- Вставляємо шток у вилку і фіксуємо його болтом.
- Новий диск зчеплення встановлюється опуклою частиною демпфера всередину кошику.
- Відцентровуємо диск, для чого використовуємо голівку на 12 або інший круглий невеликий предмет відповідного діаметру.
- Встановлюємо на місце кошик зчеплення і прикручуємо його, надійно затягнувши усі болти.
- Перевіряємо центрування диска.
- Встановлюємо на місце коробку перемикання передач Деу Ланос.
- Змащуємо і закручуємо болти коробки.
- За допомогою домкрата регулюємо висоту двигуна, щоб була можливість закрутити усі болти.
- Прикручуємо кронштейн кріплення двигуна і КПП.
- Правий привід можна забити на місце несильними ударами прямо в ШРУС.
- Лівий привід защипуємо за допомогою колеса – вставляємо привід в посадочне місце, тягнемо колесо на себе і робимо різкий ривок. Це повинно вистачити для встановлення приводу на місцеположення.
- Віджимаємо рукою важіль і виставляємо на місце кульову опору.
- Після чого закручуємо болти кріплення кульової опори Деу Ланос.
- Очищаємо поверхню піддону КПП від старої прокладки.
- Після чого встановлюємо на місце нову.
- Не забуваємо закрутити болт кронштейна з боку підкапотного простору. Він не лише фіксує кронштейн, але і тримає дроти маси.
- Встановлюємо на місце вилку вибору передач.
- Після чого ставимо новий палець.
- Ставимо на місце фіксатор.
- Масло в коробку заливаємо через сапун – відкручуємо його ключем на 17 і заливаємо 1.8 літра трансмісійного масла.
- Встановлюємо на місце акумулятор і підключаємо клеми.
Таким чином можна самостійно провести заміну зчеплення на Деу Ланос. Спеціальні інструменти для цього не знадобляться, головне – робити все послідовно і уважно.