При експлуатації автомобіля важливим є стан абсолютно усіх його елементів. Навіть ушкодження невеликої деталі може привести до утворення досить серйозних проблем, аж до попадання в ДТП.
Однією з таких запчастин на Деу Нексія являється сальник рульової рейки. Це досить невеликий, по суті, захисний елемент, вихід з ладу якого надалі може привести до втрати управління над автомобілем.
Сальник рульової рейки застосовується для забезпечення захисту корпусу рульової колонки від попадання бруду і вологи. Забруднення можуть утворюватися в результаті попадання в механізм рульового управління дрібних абразивних елементів.
Зрештою дрібні частки сміття при несправному сальнику починають потрапляти між елементами, що рухаються, що призводить до порушення функціонування усього блоку.
Більше того, сальник рульової рейки Деу Нексія має ще одну важливу функцію – перешкоджає витіканню робочої рідини з картера рульової колонки. Завдяки складу і характеристикам деталі вона щільно прилягає до валу, забезпечуючи максимальну герметичність.
Коли проводити заміну сальника рульової рейки Деу Нексія
Проблема полягає в тому, що сальники виготовляються переважно з гуми. З часом вона старіє. До цього необхідно додати і той факт, що робота сальника відбувається під великим навантаженням і в умовах взаємодії з агресивними речовинами.
Це істотно скорочує термін експлуатації виробу, він стає досить обмеженим. Відповідно, виникає необхідність в проведенні регулярної заміни деталі на нову.
Втрата еластичності або утворення тріщин і деформацій на сальнику рульової рейки Деу Нексія призводить до необхідності його швидкої заміни. Інакше з'являється ризик протікання мастильної рідини, що веде до збільшення тертя в рульовій рейці.
Якщо ж залишити проблему невирішеною, то незабаром виникне необхідність ремонту або заміни самої рейки, що вже помітно складніше і дорожче.
Особливо актуально стоїть питання про заміну сальників у той момент, коли під автомобілем, в районі установки рейки починають з'являтися масляні краплі. Якщо ж за час стоянки там утворюється калюжа, то проводити ремонт необхідно якнайшвидше.
Як замінити сальники рульової рейки Деу Нексія – покрокова інструкція
Для проведення заміни готуємо новий сальник, набір ключів з подовжувачами, плоску викрутку, загнуті круглогубці для зняття стопорних кілець.
За наявності усього необхідного виконуємо такі дії:
- Відкручуємо нижній підрульовий кожух, який зафіксований буквально декількома саморізами.
- Від'єднуємо клему акумулятора щоб запобігти замиканню при роботі з проводкою – відключенні фішок і іншого.
- Знімаємо пластикову накладку над кермом. Вона зафіксована двома гвинтами.
- Від'єднуємо контактну групу. Для цього необхідно викруткою натиснути на невеликий вусик і потягнути її на себе.
- Відкручуємо гайку і болт, які фіксують рульову колонку Деу Нексія.
- В глибині розташований ще один болт, який також необхідно викрутити. Дістати його можна за допомогою довгого подовжувача на ключ, заздалегідь вивернувши кермо вліво.
- Дістати цей болт можна і знявши панель приладів, але це збільшить об'єм робіт – прибігати до такого методу краще тільки за відсутності відповідних інструментів.
- Відкручуємо муфту рульового валу, яка фіксується одним болтом.
- Витягаємо вал ціляком зі свого посадочного місця.
- Прибираємо обшивку салону Деу Нексія в районі деталі убік, при необхідності можна трохи її обрізати.
- Знімаємо стопорне кільце.
- За допомогою магніта знімаємо захисну металеву шайбу.
- Протираємо місце виконання робіт від забруднень.
- Важливо пам'ятати про те, що після демонтажу старого сальника почне бігти рідина з гідропідсилювача керма, тому новий сальник необхідно встановити якнайшвидше. При цьому не варто забувати про акуратність, щоб він став на місце рівно і не був пошкоджений при монтажі.
- За допомогою тонкого свердла робимо невеликий отвір в старому сальнику. Це необхідно для легшого укручування саморіза.
- Вкручуємо саморіз в сальник рульової рейки Деу Нексія.
- Новий сальник заздалегідь трохи змащуємо маслом – як з внутрішньої сторони, так і із зовнішньої. Це спростить процес його подальшої установки.
- Плоскогубцями або будь-яким іншим зручним інструментом тягнемо саморіз на себе, що дозволить витягнути старий сальник зі свого посадочного місця.
- Швидко встановлюємо новий сальник на місце – він повинен стати щільно, але без значних зусиль.
- Рідину, що витекла, протираємо з поверхонь щоб мінімізувати шкідливу дію на деталі.
- Старий сальник надіваємо на подовжену голівку на 27 і використовуємо як проставку.
- Використовуючи довгий подовжувач для ключа з надітою голівкою на 27 і сальником на ній, запресовуємо новий сальник рульової рейки Деу Нексія до упору. Робити це необхідно через верхній отвір, щоб не пошкодити розташовані рядом деталі.
- Встановлюємо на місце металеву шайбу.
- Якщо стає помітно, що новий сальник запресований недостатньо, то можна, використовуючи вищеописаний метод, не знімаючи шайбу, допрессовать його ще.
- Встановлюємо на місце стопорне кільце.
- Готуємо до установки рульову колонку. Для цього необхідно за допомогою спеціальної білої пластикової деталі відцентрувати нижню, рухливу частину. З цією метою пластикова деталь підіймається вгору до упору, за бажання її можна трохи підбити молотком.
- Ставимо на місце рульову колонку Деу Нексія.
- Закручуємо нижній фіксувальний болт – він повинен потрапити в спеціально зроблений отвір в колонці.
- Прикручуємо інші болти і гайки, якими фіксувалася рульова колонка. Не забуваємо стежити за тим, щоб клема маси на болті залишалася на своєму місці.
- Витягаємо пластикову деталь для центрування зі свого місця, щоб вона не заважала обертанню керма.
- Підключаємо контакт звукового сигналу.
- Ставимо на місця підрульові перемикачі.
- Підключаємо контактну групу Деу Нексія.
- Встановлюємо на місця пластикові накладки і кожухи.
- Проводимо остаточне складання автомобіля.
Таким чином можна замінити сальник рульової рейки автомобіля з мінімальними зусиллями. Демонтаж самої рейки для цього можна не здійснювати, досить буде трохи розібрати автомобіля з салону.