Для живлення електроспоживачів в мережі автомобіля Деу Ланос важливою є стабільна робота генератора 97.3701000. Саме цей блок відповідає за живлення електромережі з моменту запуску двигуна.
Оптимальними показниками для роботи генератора являються обороти на відмітці 1600-1800 оборотів в хвилину і вище.
У конструкції генератора можна виділити декілька основних елементів:
- Корпус з двох кришок.
- Привід з шківом, а також підшипниками і валом.
- Ротор з обмоткою збудження і додатковими контактними кільцями.
- Статор з сердечком і обмоткою.
- Регулятор напруги.
- Щітковий вузол.
- Діодний міст.
Генератор Деу Ланос відрізняється високою тривалістю роботи без необхідності ремонту, особливо при своєчасній заміні ременя, а також проведенню планових обслуговувань. Проте повністю виключати поломки все-таки не варто.
Найпоширеніші поломки генератора можна розділити на дві основні категорії – механічні і електричні.
До механічних можна віднести такі:
- Обрив ременя генератора – проводиться заміна.
- Згладжування ребер на шківі, що призводить до провертання ременя – вирішення проблеми полягає в заміні шківа.
- Стирання щіток.
- Знос підшипників.
Серед електричних поломок генератора Деу Ланос виділяються такі варіанти:
- Знос струмознімальних кілець із-за виникаючого тертя.
- Вихід з ладу регулятора напруги.
- Замикання витків статора.
- Вигорання діодів на випрямляючому мосту.
- Вигорання кінцевих дротів заряду.
- Вигорання обмотки на роторі.
Важливо розуміти, що вихід з ладу генератора призводить до того, що він перестає живити електромережу автомобіля і заряджати акумулятор. Живлення мережі падає на акумулятор, який без заряджання не здатний виконувати цю функцію довго і швидко розряджається.
Як замінити підшипники генератора Деу Ланос
Щоб замінити підшипник генератора необхідно виконати такі дії:
- Відкручуємо і відключаємо проводку генератора.
- Оскільки в конструкцію автомобіля були внесені певні зміни, то довелося виконати зняття колеса.
- Оскільки ремінь генератора в даному випадку виявився коротким, довелося заздалегідь змістити генератор.
- Після чого з протилежного боку все-таки вдалося зняти ремінь.
- При цьому сам ремінь генератора Деу Ланос мінятися не буде, оскільки його стан ще цілком хороший.
- Знімаємо повністю генератор.
- За допомогою шестигранника і ключа на 24 відкручуємо болт шківа.
- Знімаємо деталі, притиснуті гайкою.
- Відкручуємо два болти кріплення на пластиковій кришці.
- Після чого знімаємо кришку.
- Відкручуємо три болти кріплення половинок корпусу генератора.
- Акуратно викруткою розділяємо половини корпусу.
- Перевіряємо підшипник в одній кришці, для чого сильно його розкручуємо. Оскільки ніяких звуків від нього немає, то можна говорити про його нормальний стан.
- Відкручуємо і знімаємо діодний міст.
- Після чого витягаємо якір генератора Деу Ланос.
- Відкручуємо майданчик, який фіксує підшипник на кришці генератора.
- Після чого вибиваємо його, використовуючи відповідну підставку.
- Підшипник на якорі знімається за допомогою спеціального знімача.
- Наждачним папером зачищаємо поверхні контактів.
- Забиваємо підшипник в кришку.
- Центруємо новий підшипник.
- Після чого підставляємо голівку по зовнішньому діаметру підшипника і набиваємо його.
- Якщо голівки бракує, то можна підставити старий підшипник.
- Проводимо зворотне складання генератора Деу Ланос.
Процес заміни підшипників генератора не займає багато часу і не вимагає наявності спеціалізованих інструментів. Час виконання робіт може складати декілька годин – все залежить від наявних навичок проведення ремонту.