Для простоти і коректності управління Деу Ланос важливим є стан рульової рейки, яка відповідає за передачу обертання з рульового колеса на передні колеса автомобіля.
Коли здійснюється поворот керма в певну сторону, відбувається передача зусилля за допомогою валу на шестерню, яка, у свою чергу, впливає на зубчастий вал на самій рейці. Відбувається її переміщення у відповідну сторону, що призводить до дії на тягу рульового приводу.
Останні переміщають відповідним чином ступицю колеса. Таким чином і відбувається одночасний рівномірний поворот передніх коліс.
Тривалість експлуатації рульової рейки Деу Ланос може складати більше 100 тисяч км пробігу. В цілому цей показник залежить від цілого ряду чинників:
- Умови експлуатації. Часте перевантаження автомобіля, виворіт керма до упору більший, ніж на 3-5 секунд, веде до прискореного зносу деталі.
- Швидка їзда по поганих дорогах також негативно позначається на тривалості експлуатації деталі.
- Помилки при ремонті і обслуговуванні, несправності суміжних елементів рульового управління.
При виникненні певних проблем з рульовою рейкою важливо не відкладати ремонт і провести його в максимально короткі терміни. Серед чинників, які можуть вказувати на наявність поломки в рульовій рейці Деу Ланос можна виділити:
- Обертання керма стало важчим, періодично відбувається закушування – складнощі з поворотом керма виникають лише періодично і тільки в певних положеннях.
- Поява стука в передній підвісці, який чутливо віддає на кермо.
- Поява шуму в насосі гідропідсилювача.
- Утворення люфта повороту рульового колеса, що свідчить про наявність люфта в рейці.
- Утворення течі масла з рульової рейки, що зазвичай супроводжується помітним підвищенням зусилля при обертанні керма. При цьому процес повороту рульового колеса супроводжується досить характерним шумом.
При появі одного або декількох чинників слід провести перевірку рульової рейки і при необхідності виконати демонтаж і ремонт.
Відновлення механічної рульової рейки Деу Ланос
Проблема з рульовою рейкою проявилася у вигляді дрібного стука і невеликого люфта. Відповідно, необхідно проводити декілька видів робіт, спрямованих на відновлення працездатності блоку.
Для відновлення роботи рульової рейки виконуємо такі дії:
- Проводимо повне розбирання рейки, після чого усі деталі ретельно очищаються і обробляються піскоструєм.
- Перевіряємо стан підшипника. Попри те, що на нім вказана маркіровка іншої моделі автомобіля, це не є критичним, оскільки по розмірах він підходить і нормально виконує свою функцію.
- Вдалося виявити і джерело стука – проблема опинилася в пластиковому біноклі.
- Також в процесі миття рульової рейки Деу Ланос була виявлена фторопластова втулка, чого бути не повинно. Її необхідно замінити.
- Оптимальним варіантом стане установка рідної, металевої втулки.
- Вал-шестерня знаходиться у хорошому стані. Зуби не зношені, підшипник також не викликає підозр.
- На самій рейці зуби також не зношені, все цілком добре.
- Використання фторопластової втулки дозволяє повністю прибрати люфт, проте її застосування доцільно тільки взимку, при низьких температурах. Влітку вона нагрівається, розширюється і починається закушування.
- Також в процесі обслуговування буде проведена заміна сальника попри те, що старий ще мав запас ходу. Це дозволить уникнути необхідності повторного обслуговування найближчим часом.
- Буде проведена і заміна пильника рульової рейки Деу Ланос, оскільки на старому були виявлені ушкодження.
- Нова втулка добре підходить під рейку, хоча невеликий люфт все-таки може бути присутнім.
- Щоб витягнути стару втулку потрібні довгі ножиці, оскільки витягати її необхідно з краю, а не з центру.
- Також заздалегідь слід витягнути стопорне кільце.
- Встановлюємо на місце стопорне кільце.
- Наносимо спеціальне мастило на місця, понад усе схильні до механічної дії.
- Вставляємо зубчасту рейку в корпус рульової рейки Деу Ланос.
- Встановлюємо на місце бінокль. Деякий час він може заважати поверненню керма в початкове положення при проходженні поворотів, але десь через 1000 км він притирається і все працює нормально.
- Змащуємо зуби на зубчастому валу.
- Після чого вал встановлюємо на своє місце.
- Змащуємо посадочне місце під підтискну заглушку.
- Після чого ставимо її на місце і трохи запресовуємо несильними ударами.
- За допомогою спеціальної гайки заглушка підтискається до упору.
- Після чого гайка відвертається на 30-45 градусів залежно від рухливості рейки.
- Встановлюється контргайка.
- Перевіряємо як рухається рейка Деу Ланос. Повинне відчуватися невелике зусилля, але процес руху має бути плавним, без ривків.
- Ставимо стопорне кільце на вал-шестерню.
- Після чого встановлюється сальник.
- Встановлюємо бічні заглушки, які також були очищені і заздалегідь пофарбовані.
- Ставимо новий пильник і фіксуємо його хомутами.
- Виконуємо остаточне складання рейки.
На цьому роботи по відновленню рульової рейки Деу Ланос можна вважати завершеними. Важливо використовувати якісні запчастини, що виключить швидкий знос і необхідність повторного ремонту в короткі терміни.