Пн-Пт 8:50-19:00 / Сб 9:00-17:00
Підписка на блог
Ваше ім'я*

Email*



RU | UA
☎ +38 093 17-03-007
☎ +38 067 80-02-002
☎ +38 097 21-90-504
☎ +38 095 91-25-705
✓ Величезний вибір ✓ Гарантія ✓ ⏩ Підбір запчастин Шевроле, Деу
КошикВи вибрали: 0 товарів

Чистимо форсунки Шевроле Лачетті

08.06.2019 | Lacetti

Заправки нас рідко балують хорошим паливом, тому ймовірність засмічення всього, куди потрапляє брудний бензин, велика. В першу чергу це стосується точних приладів і пристроїв — форсунки страждають не тільки від неякісного палива, але від нагару і кіптяви.

форсунка бош

Промивання форсунок Chevrolet Lachetti в сервісі обійдеться приблизно в 600-900 гривень, якщо нічого не замінювати. Але коли є прямі руки і мінімальний інструмент, можна виконати очищування інжектора самостійно.

Коли і навіщо промивати форсунки на Лачетті

Складність діагностики форсунок в тому, що без спеціальної апаратури і демонтажу перевірити їх на 100% неможливо. Однак, виходячи з практики, можна припустити, що форсунка буде нормально працювати без чистки приблизно 40-60 тисяч пробігу.

форсунки

Втім, наївно було б стверджувати, що Лачетті з пробігом 150 тисяч буде так само працювати, як новий. Справа ось у чому. Коли промивають форсунки на СТО, мало хто звертає увагу на умови експлуатації автомобіля і на стан паливної системи в цілому. Виходить, що промивши форсунку навіть найпрогресивнішим способом, ми просто, образно кажучи, побілили стелю в затопленій квартирі, не позбувшись інших наслідків і тим більше причин.

 

Вода в паливному баку (конденсат), регулятор тиску, датчики двигуна і датчики кисню, впускний колектор, впускні клапани, паливний насос і фільтри — все це впливає на роботу двигуна не менше, ніж забита форсунка, тому переоцінювати значення промивання форсунок було б невірно.

факел

Статистика показує, що різниця в економії палива між мотором з умовно хорошими і поганими форсунками становить близько 5-7%.

хороший факел

Водночас саме форсунки впливають на наповнення камери згоряння робочої суміші, саме форсунки формують правильний (або неправильний) факел, саме форсунки відповідають за дозування палива і за момент його подачі в самій фінальної та важливою фазі. Тому питання «чистити або не чистити» недоречний. Звичайно, чистити і перевіряти.

 

Інша справа, що є велика різниця між поведінкою форсунки на стенді і на двигуні. Це ж очевидно, що стендові випробування неможливо провести при тій же температурі і тому ж тиску, що і в двигуні. Наприклад, двигун Лачетті об'ємом 1,6 л проковтне близько 500 г бензину за годину роботи на холостому ходу. А ось під навантаженням і на швидкості йому знадобиться не менше 5-6 літрів палива.

 

В динаміці перевірка на стенді виглядає приблизно так:

проверка форсунок

Природно, продуктивність форсунок в обох випадках буде різною і на стенді цього не перевірити. Тому і стендові показники можна сприймати лише як красиву демонстраційну картинку роботи СТО або новітньої очисної рідини.

Методи промивки форсунок на Лачетті

Є кілька способів очищення форсунок на Лачетті і кожен з них має свої недоліки. Ледачі вважають за краще обходитися малою кров'ю і просто заливають в бак очищувач паливної системи. Так, такі очисники можуть позитивно позначитися на роботі двигуна, але в тому випадку, якщо машина нова.

 

Якщо ж залити очищувач в бак автомобіля з пробігом за 200 тисяч км, то можна нажити море проблем:

  1. Невідомо, як очищувач конкретної марки впливатиме на паливний насос в баку, на редуктор тиску і на датчики двигуна.

  2. Весь відмитий бруд з бака (а за час експлуатації його накопичилося порядно) моментально хлине в інжектор і ніякий фільтр не врятує форсунки.

  3. Гумки, ущільнювачі і сальники паливної системи і двигуна в загальному знаходяться під загрозою руйнування. Ніхто і ніколи не тестував ту рідину, яка у нас в руках, на нашому двигуні.

Тому промивка з заливкою рідини в бак годиться тільки для машин з невеликим пробігом.

Промивання без демонтажу форсунок

Хороший спосіб, якщо пробіг автомобіля за 60-80 тисяч. Для промивки форсунок без зняття з двигуна знадобиться кілька підручних засобів і старі, але робочі свічки. Вкрай бажано пов'язати промивку інжектора з заміною масла, щоб поміняти його відразу після промивання.

очиститель винс

Для роботи потрібно:

  1. Очисник паливної системи, мінімум літр.

  2. Шланг для паливних систем армований, близько півтора метра.

  3. Можна використовувати паливний проточний фільтр, але в металевому корпусі.

  4. Два вентилі для безкамерних покришок.

  5. Автомобільний компресор для підкачки шин (насос).

  6. Хомути для шланга.

  7. Пластикова або металева тара на 2 л.

З усього цього збирається простий пристрій для промивання форсунок, яке імітує промивний стенд. Плюс цієї методики в тому, що крім самих форсунок, ми промиваємо впускні клапани і кільця, а також стінки камери згоряння.

схема приблуды

Пластикова пляшка, яку найімовірніше ми будемо використовувати, потребує посилення. Для цього використовуємо пакувальний скотч, щоб гарантувати собі безпеку. У кришці і днище ємності свердлимо отвір діаметром 12,5 мм і встановлюємо в отвори вентилі. З вентиля в кришці викручуємо золотник.

армирование бутылки

Збираємо пристрій і перевіряємо його нагерметичність, накачавши насосом або компресором до 3-4 бар. Прогріваємо двигун, викручуємо свічки і встановлюємо старі, але робочі.

выкручиваем свечи

Виймаємо запобіжник паливного насоса. Він знаходиться в підкапотному монтажному блоці.

предохранитель

Відкриваємо заливну горловину бензобака, щоб розгерметизувати систему живлення і максимально виробити паливо в магістралі після насоса. Запускаємо двигун і чекаємо, поки він затихне, виробивши весь бензин. Тиск в рампі скинуто.

подключаем устройство

Знімаємо штатний шланг подачі палива в рампу. Робимо це акуратно, залишки бензину можуть потрапити на гарячий двигун.

 

Шланг ізолюємо і відводимо убік. Підключаємо зібраний пристрій. Фіксуємо пляшку, бажано не над двигуном, а в стороні від нього, наскільки дозволяє довжина шланга.

внешний вид устройства

Заправляємо ємність очищувачем паливної системи, нагнітаємо тиск близько 4 бар і запускаємо двигун. Даємо йому попрацювати не більше 20 хвилин, підтримуючи тиск в межах 3,5-4 бар.

 

Після 20 хвилин простою операцію повторюємо до тих пір, поки не виробиться весь очищувач. Після промивання обов'язково скидаємо тиск у зібраному пристрої, відключаємо його від системи харчування автомобіля, підключаємо штатний шланг, встановлюємо на місце запобіжник і даємо двигуну попрацювати хвилин 15-20. Після цього міняємо масло і налагоджуємо свічки. Свічки після промивки виглядають так:

Свеча после прочистки

В результаті тривалість імпульсу впорскування повинна зменшитися, уприскування стабілізується. Крім цього, регулятор холостого ходу став працювати з меншою кількістю кроків крокового двигуна, витрата повітря знизиться, впаде тиск у впускному колекторі на кілька одиниць. Багато хто відзначає зниження витрати палива (на тих же 5-7%) і покращилася динаміку двигуна.

Промивання форсунок Лачетті з демонтажем

Перевага промивання форсунок на стенді або на колінах полягає в тому, що ми бачимо реальні результати промивання, зможемо відстежити факелоутворення, перевірити продуктивність форсунки, а також виявити можливі проблеми в електричних ланцюгах системи живлення.

 

Що ще добре, так це можливість встановити перебіг форсунок. Річ у тому, що в системах харчування без зворотного контуру (як в нашому Лачетті) бензин має тільки одну дорогу з рампи — через форсунку в камеру згоряння. Якщо ж форсунка не тримає тиск, бензин постійно крапає в циліндр, що призводить до зниження тиску в системі, складнощі з пуском, та й на витраті палива це позначається не найкращим чином.

Знімаємо форсунки на Лачетті

Насамперед потрібно скинути тиск в паливній рампі. Як це зробити, описано вище. Тепер можна приступати до демонтажу форсунок, але для цього краще відсунути в сторону джгут проводів, щоб не заважав роботі. Ще приберемо шланг вентиляції картера, він вказаний червоною стрілкою.

снимаем провода

Щоб відсунути в сторону джгут проводів, знімаємо контактну колодку з дроселя ...

разъем 1

... датчика положення розподілвалів...

разъем 2

... датчика абсолютного тиску ...

разъем 3

... датчика температури повітря в колекторі ...

разъем 4

... і зняти роз'єми з кожної з форсунок.

разъем форсунок

Прибираємо косу проводів з двигуна в сторону, піднімаємо патрубок системи охолодження і відкручуємо дві гайки

рамка

і два болти на рамці.

болты рамки

Рамка зніметься тоді, коли ми провернемо хомути кріплення проводів на 90 °.

фиксатор

Паливна рампа тримається на двох болтах, які викручуємо головкою на 12.

болты крепления рампы

Виймаємо рампу в зборі, що не відключаючи від паливопроводу, розгортаємо її перпендикулярно двигуну.

поворачиваем рампу

Перевіряємо форсунки

Ставимо на місце запобіжник паливного насоса, включаємо запалювання, тим самим нагнітаючи тиск в системі. Тепер можна перевірити форсунки на герметичність.

проверка форсунки

Помічаємо форсунки, щоб не переплутати при установці і знову скидаємо тиск в системі. Робимо це за допомогою двох проводів, підключених до будь-якої з форсунок. Зливаємо паливо в ємність.

сбрасываем давление

Знімаємо форсунки, розслабивши фіксатори.

фиксаторы форсунки

Промиваємо кожну форсунку зовні і ретельно оглядаємо стан ущільнювачів.

чистая и грязная форсунки

Швидше за все, ущільнювачі форсунок буде потрібно поміняти, якщо вони втратили еластичність.

уплотнители

Щоб промити форсунки, можна зібрати елементарний пристрій, що складається з пари проводів,

контактного роз'єму для форсунки Лачетті, звичайної сольової батарейки на 9 В і найпростішої кнопки без фіксації на два контакти.

приблуда для прочистки

Плюс форсунки знаходиться тут.

плюс

Кнопку-переривник краще вішати на мінусовій провід, саме так форсунка і керується в двигуні.

аэрозоль

Для промивки просто надягаємо форсунку на балон очищувача зі знятим розпилювачем. Натискати на форсунку, натисканням кнопки на кілька секунд управляємо відкриттям-закриттям форсунки.

чистим форсунку

Промивання проводимо до тих пір, поки в кожному з сопел буде утворюватися рівний акуратний факел.

проверка

Щоб закрити питання з працездатністю форсунок, перевіряємо обмотки за допомогою мультиметра. Опір обмоток повинно бути в межах 12-15 Ом.

сопротивление катушки

Після промивання і перевірки збираємо рампу в зворотному порядку. Двигун не запускаємо відразу, включаємо запалювання, даємо насосу створити тиск в системі, вимикаємо і знову включаємо запалювання. Тільки тепер можна запускати двигун.

Розкажіть друзям

» Всі новини

.