Практично всі корейські автомобілі бюджетного класу мають однакову архітектуру. Це не стало винятком і для Chevrolet Aveo Т250. Лачетті, Нексія, Ланос теж знаходяться під прицілом тих власників, які відчули несправності в роботі механізму зчеплення.
Ворога треба знати в обличчя. Тому борючись з поломками, необхідно бути в курсі як мінімум їх ознак. Виявляються вони як на ходу, так і зі старту. Автоматичні коробки передач на Авео Т250 в Україні зустрічаються, але вкрай рідко.
До самих КПП особливих претензій немає, власне, як і до опелівським коробок. Механізм зчеплення досить надійний, але має кілька слабких місць, на які не завадило б звернути увагу в процесі експлуатації:
Найболючіше місце в трансмісії Chevrolet Aveo Т 250 - вижимний підшипник. Він прагне закінчити свою кар'єру вже до 30-40 тисячам пробігу.
Ведений диск і його фрикційні накладки здатні витримати дві-три заміни вичавного, якщо правильно користуватися педаллю зчеплення, не перегрівати його і не займатися драг-рейсингом. Для цього існують інші, більш гідні автомобілі.
Кошик, або провідний диск зчеплення схильний до зносу через низький ресурс вичавного підшипника. Якщо перегрівати пелюстки кошика методично і часто, вони просто розсипаються. У самих запущених випадках можлива поява тріщин на контактної поверхні натискного диска, а це свідчить про повний вихід з ладу кошика.
Люфти в механізмі приводу виключення зчеплення. З'являються не раніше 50 000 пробігу. Як правило, люфти пов'язані зі зносом вилки виключення зчеплення або втулок в картері коробки передач, якщо вони були передбачені заводом-виготовлювачем.
Гідропривід механізму зчеплення. Найпростіший гідравлічний циліндр, встановлений на двох болтах на картері КПП, може підтікати. Чи не активно, але методично. На стан робочого циліндра варто звертати увагу хоча б раз в 12-15 тисяч пробігу. Цим ми зможемо вберегти від зносу все зчеплення в зборі.
А ознаки несправності механізму зчеплення на поверхні — або зчеплення веде, не вимикається до кінця навіть при повністю вичавленою педалі, або буксує, коли педаль ніхто і не думав чіпати. І в тому, і в іншому випадку кошику, вижимний підшипник, відомому диску світить перегрів і достроковий вихід на пенсію.
Існує кілька способів отримання доступу до зчеплення для ревізії, або заміни. Перший — демонтаж коробки передач, повний або частковий. Другий — демонтаж двигуна. Природно, для заміни зчеплення ніхто не стане знімати мотор, але в нашому випадку був необхідний демонтаж всього двигуна в зборі. Тому можна простежити всі несправності зчеплення і методи їх усунення більш наочно.
Якщо коротко, то зчеплення простіше поміняти (або побачити його стан), зсунувши коробку передач. Для цього необхідно від'єднати обидва зовнішніх Шруса, піддомкратити або підвісити двигун і тільки після цього приступати до від'єднання КПП від блоку циліндрів.
Щоб дістатися до болтів, які кріплять картер КПП до блоку циліндрів, доведеться зняти частину навісного обладнання під капотом, монтажний блок запобіжників, бачок системи охолодження, бачок ГУР і акумулятор.
Після цього можна виймати КПП, від'єднавши кулісу приводу механізму включення передач. В результаті відкривається повний огляд механізму зчеплення.
Коробка передач разом з приводами знята, якщо до неї є якісь претензії, саме час їх пред'явити.
Як було сказано вище, ведений диск і натискний (кошик) на пробігу близько 50 тисяч практично не зношуються.
Основний винуватець появи проблем — вижимний підшипник. Його-то нам і належить замінити.
Робиться це просто:
Відкручуємо болт фіксації вилки виключення зчеплення на осі.
Виймаємо вісь з важелем вгору.
Знімаємо вижимний підшипник.
Є сенс звернути увагу на сальник первинного валу КПП. Його корпус кріпиться на трьох болтах. Відкручуємо їх.
Під корпусом сальника знаходимо кільце ущільнювача, на яке мало звертають увагу навіть досвідчені майстри. А дарма. Тому що кільце зношується і яким хорошим не був би сальник, течія трансмісійної рідини з КПП неминуча.
Якщо заводом передбачена установка осі вилки приводу зчеплення під втулки (капрон), їх потрібно міняти. Одна встановлена в нижній точці кріплення вісі ...
... друга у верхній частині.
Для заміни втулок розтискуємо металевий фіксатор, після чого втулки без проблем залишають свої місця.
При цьому зауважуємо, що втулки встановлюються строго відповідно до приливів на пластиці, потрапляючи в пази.
Верхня втулка змінюється таким же чином.
Дефектовка механізму виключення зчеплення повинна виконуватися жорстко. Уважно оглядаємо вилку вимикання зчеплення ...
... сам шток не повинен мати явного зносу ...
... особливу увагу приділяємо корпусу сальника первинного вала КПП. Звертаємо увагу на знос зовнішньої частини, а також привалочної площині.
Залишилося купити ремкомплект для приводу зчеплення, в який входить:
Корпус сальника первинного вала КПП.
Ущільнювач корпусу сальника.
Сальник первинного вала КПП (встановлюється особою до коробки передач згідно насічці, відповідної напрямку обертання коленвалу).
Втулки осі вилки виключення зчеплення.
Ось вилки зчеплення (при необхідності).
Вилка зчеплення Chevrolet Aveo.
Вижимний підшипник, який підходить під виділений бюджет.
Корзина зчеплення і ведений диск.
На все-про все ми витратимо близько тисячі гривень, зате будемо знати, що зчеплення не буде вимагати заміни як мінімум 70-80 тисяч км пробігу.
Тепер готуємося до збірки. В першу чергу встановлюємо в новий корпус новий сальник первинного валу. Сальник краще змастити перед установкою силіконовим мастилом.
Якщо сальник пручається, осаджуємо його голівкою на 26-27 мм.
Цим же мастилом (можна силіконовим складом для супортів) змащуємо втулки осі вилки зчеплення. Він не заподіє шкоди пластиковим втулкам і не змінює своїх властивостей при зміні температури.
Ставимо нові змащені втулки. Верхню ...
... і нижню, направляючи прилив втулки в проріз вушка картера.
Змастивши силіконовим мастилом кільце ущільнювача, ставимо його на місце.
Надягаємо корпус сальника з самим сальником, які було встановлено попередньо.
Затягуємо гвинти кріплення корпусу.
Наносимо силіконове мастило на корпус сальника ...
... після чого можна встановлювати новий вижимний підшипник.
Змащуємо вісь вилки зчеплення, шліци веденого диска ...
... і сам вижимний підшипник зсередини і в місці контакту з вилкою.
Вичавний встановлюємо в зборі з вилкою.
Механізм приводу вимикання зчеплення замінений. Залишилося встановити кошик зчеплення з веденим диском за допомогою наставки, що імітує первинний вал КПП або спеціального пристосування ...
... яке дозволяє центрувати кошик і ведений диск ще до установки ...
... і затягнути болти кріплення кошика, після чого коробку передач можна встановлювати в зворотному порядку.
Лідери продажів - популярні автозапчастини в магазині "Шеві-Авто"
94539597-TOPIC-OEM
96316581-EuroEx
96251069-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96144431-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96230798-EuroEx
95018104-GM
96518977-GENUINE
94580553-General Motors
90236634-GM (Korea) нов. накл. с голограммой