Нестабільні холості оберти на двигунах Chevrolet Aveo 1,6 л можуть бути пов'язані з декількома несправностями.
З ними ми розберемося теж, але для початку з'ясуємо, як працює регулятор холостого ходу, як правильно його замінити, перевірити, почистити або відновити.
Незалежно від того, прогрітий двигун чи ні, після запуску він повинен стабільно тримати холості оберти в межах 800-900 об/хв. Якщо оберти скачуть, мотор глухне на холостих, з'являються провали в перехідних режимах, можливо, що несправність криється в однієї з цих запчастин на Шевроле Авео:
Регулятор холостого ходу. З ним будемо розбиратися докладніше.
Паливний насос. Низький тиск в паливній рампі в рідкісних і самих запущених випадках може викликати нестабільність холостих. Але перевірити тиск не завадить.
Паливний фільтр. Забитий фільтр, як і несправний насос, теж може бути причиною.
Пробій високовольтних проводів. Одна з найчастіших причин непередбачуваної роботи двигуна. Перевірити їх роботу просто — взяти свідомо робочий комплект та порівняти поведінку мотора з ним та зі старими проводами.
Вичерпаний ресурс свічок запалювання. Якщо ми не міняли свічки 20-25 тисяч, цілком можливо чекати підлості і від них.
Є ще ряд причин. Таких, як несправності системи запалювання, забиті форсунки, збій фаз газорозподільчого механізму, але симптоми явно не обмежуватимуться лише холостими оборотами.
Якщо ж є такі підозри, краще з'їздити на діагностику або під'єднати сканер (наприклад, ELM 327) до комп'ютера і переглянути можливі коди помилок.
Для початку розберемося з термінологією. РХХ — ніякий не датчик. Датчик це пристрій, що приймає або відправляє певний сигнал, а регулятор холостого ходу являє собою кінцеве виконавчий пристрій. Тому, з точки зору технічної грамотності, називати його датчиком не можна.
Так ось, регулятор (або клапан) холостого ходу складається з крокового електродвигуна, який керує конусним клапаном. Цей клапан перекриває або відкриває обвідний канал для повітря в дросельному вузлі, тим самим регулюючи подачу повітря в обхід дросельної заслінки.
У режимі холостого ходу, коли ми тільки завели холодний двигун, електронна система управління зчитує температуру антифризу і дає сигнал на кроковий електродвигун максимально відкрити обвідний канал для збільшення обертів холостого ходу. У цей момент вони будуть на рівні 1500-1800 об/хв.
Як тільки двигун прогріється і це зафіксує електронний блок управління, він відразу подасть сигнал на кроковий електродвигун РХХ прикрити перепускний канал і скинути оберти до штатних 800 об/хв. В цьому режимі мотор буде працювати до тих пір, поки ми не торкнемося педалі газу.
Якщо ми переконалися, що інші системи працюють нормально, але холості не тримаються в межах норми або плавають, занадто високі або двигун глухне на холостому ходу, будемо розбиратися з клапаном або з самим регулятором. Ось як він виглядає в розібраному вигляді.
У загальних рисах зрозуміло, що несправності можуть бути як електричного, так і механічного характеру. Тобто, маємо такий букет:
Обрив обмотки крокового електродвигуна.
Немає контакту на клемної колодки або обрив ланцюга РХХ.
Нагар на конусному клапані або в гнізді клапана в корпусі дросельної заслінки.
Забитий нагаром обвідний канал РХХ.
Заклинив шток конусного клапана.
Нагар на дросельній заслінці.
Збільшений знос конусного клапана, через що втрачається герметичність.
Пружина клапана зламана або втратила номінальну пружність.
Механічні пошкодження корпусу РХХ.
Залишається вирішити, міняти регулятор повністю, або спробувати відновити його працездатність.
Кроковий електродвигун і його обмотку ремонтувати можна тільки в тому випадку, коли є занадто багато вільного часу і величезне бажання заощадити на новому регуляторі. Ми ж спробуємо вирішити питання з очищенням, змащенням або заміною РХХ на Chevrolet Aveo.
Зняти РХХ на Авео — справа двох хвилин. Він кріпиться до дросельного вузла зліва, ближче до моторного щитка.
Залежно від року випуску Авео, РХХ може бути зафіксований двома гвинтами або під хрестову викрутку, або під зірочку. Вимикаємо запалювання і відключаємо клемник.
Відкручуємо два гвинти фіксації регулятора до корпусу дроселя.
Акуратно, не пошкодивши кільце ущільнювача, виймаємо регулятор з корпусу.
Оглядаємо його стан і перевіряємо обмотку крокового двигуна на цілісність.
Для цього беремо тестер і перемикаємо його в режим перевірки опору. Вимірюємо опір між першим і другим контактами, а потім між третім і четвертим. Номінал - 50-80 Ом. Якщо обмотки коротять між собою або тестер показує обрив, РХХ під заміну.
Тепер перевіримо на працездатність сам кроковий електродвигун. Його завдання — покроково переміщувати шток конусного клапана. Для цього підключаємо роз'єм РХХ і просимо помічника включити запалювання на 2-3 секунди, після вимкнути на 2 секунди і повторити все це 2-3 рази.
Якщо конусний клапан зі штоком вийшов з корпусу на максимально можливу відстань, з кроковим електродвигуном все в нормі. Тепер будемо чистити і змащувати РХХ.
Знову відключаємо контактну колодку і відкручуємо клапан разом зі штоком, не гублячи пружину. (При подачі 12 В на контакти регулятора або при підключенні клеми і включеному запалюванні шток викрутиться сам.)
Ретельно чистимо будь-яким спреєм (для очищення карбюратора, WD-40) сам клапан і пружину від нагару і бруду.
При цьому в сам регулятор спрей бризкати ні в якому разі не можна, інакше ми виведемо з ладу або електричну частину, або змиємо заводське мастило. Після очищення змащуємо різьбу штока технічним вазеліном або спеціальним силіконовим мастилом і вкручуємо шток на місце.
Увага! Пластикові обмежувачі на штоку не можна губити або зрізати.
Тепер почистимо аерозолем сідло клапана РХХ. Наносимо аерозоль, чекаємо 10-15 хвилин, наносимо повторно і по можливості витираємо чистою ганчіркою.
Для установки РХХ і нормальної його роботи клапан потрібно відкалібрувати. Для цього вкручуємо шток в корпус до упору, підключаємо клемник і включаємо запалювання. Шток висуне клапан на 20 мм за 25 кроків електродвигуна.
Не вимикаючи запалювання, відключаємо клемник і ставимо РХХ на місце. Вимикаємо запалювання.
Тепер калібруємо (навчаємо) регулятор на двигуні. Підключаємо колодку, включаємо запалювання на кілька секунд, знову вимикаємо на 30 секунд. Так робимо кілька разів. Після цього запускаємо і прогріваємо двигун, на невеликій швидкості при включених споживачах електрики (світло, кондиціонер, аудіосистема) катаємось хвилин 20-30.
Операцію з навчання потрібно проводити і з новим регулятором холостого ходу. Після адаптації РХХ прогрівані обороти повинні бути в межах 1500 об / хв, а холостий хід - 750-800 об/хв.
Лідери продажів - популярні автозапчастини в магазині "Шеві-Авто"
96182212-GM (Korea) стар. накл. без голограммы
96144932-CRB
96439858-CRB-Elprom
96144874-CRB
94580523-GM
96493576-EuroEx
96272642-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
94535475-GM (Korea) нов. накл. с голограммой