Визначити знос куліси коробки передач на Шевроле Авео нескладно. Важіль перемикання передач набуває збільшений хід, передачі включаються нечітко, часто недовключаются.Небезпека полягає в тому, що зношена куліса може привести до посиленого зносу шестерень і синхронізаторів КПП, а ремонт коробки передач - задоволення недешеве.
Тому при перших ознаках зносу куліси рекомендується виконувати заміну ремкомплекта, в який входять тяга і чотири пластикових втулки. Для заміни буде достатньо стандартного набору інструментів, також стануть в нагоді пасатижі з вузькими губками для демонтажу стопорних кілець.
Ремонт куліси КПП на Шевроле Авео
Для заміни зношених деталей куліси необхідно виконати повний її демонтаж. Операція виконується з-під капота, а для відкручування гайки фіксатора приводу КПП, можливо, буде потрібно доступ під автомобіль, оскільки фіксує хомут може бути розгорнутий як болтом вгору, так і болтом вниз.
Робота по заміні ремкомплекта займе близько години, а, щоб впоратися швидше, діємо за таким алгоритмом:
- Включаємо п'яту передачу, щоб спростити собі доступ до стопору куліси. Він знімається викруткою з тонким жалом.
- Відкручуємо гайку фіксації хомута приводу КПП. Повністю знімати болт не обов'язково.
- Цією ж викруткою знімаємо тягу з пластиковими накінечниками.
- Відгинаємо фіксатори центрального штока і виймаємо його.
- Тепер кулісу не тримає нічого, можна її виймати.
- Ретельно чистимо кулісу від пилу і бруду.
- Знімаємо круглогубцями стопорні кільця на обох сухарях. Внутрішній діаметр стопорного кільця 19 мм, бажано їх замінити теж.
- Дістаємо зношені сухарі, якщо виникнуть складності, їх можна підчепити ключем на 17 мм.
- За допомогою викрутки витягаємо центральні втулки.
- Проводимо заміну втулок і сухарів з ремкомплекта. Одягаючи нові стопорні кільця, дотримуємося обережність, щоб не пошкодити нові сухарі. Перед установкою нові сухарі і втулки бажано змастити консистентним мастилом.
- Також міняємо пластикову хрестовину, попередньо змастивши її і новий палець. Фіксуємо палець стопором.
- Кулісу можна встановлювати на місце, але болт кріплення приводу КПП поки не затягуємо.
- Встановлюємо центральний палець, попередньо змастивши його, фіксуємо його.
- Кулісу потрібно відрегулювати. Для цього йдемо в салон, знімаємо кожух важеля КПП.
- Фіксуємо важіль КПП, поєднавши отвори на важелі і на рамці на тунелі. Для цього використовуємо свердло діаметром 4,5 мм або шестигранний ключ відповідного діаметру.
- Фіксуємо шток приводу КПП. Для цього утопимо монтажний фіксатор на картері коробки передач.
- Після цього можна затягувати болт кріплення тяги КПП, після чого звільняти ручку КПП і шток приводу коробки передач.
- Перевіряємо роботу коробки передач, після цього можна встановлювати кожух ручки перемикання КПП.