На автомобілях Daewoo Sens з двигунами МеМЗ 307 і МеМЗ 317 1,3 і 1,4 л встановлена вітчизняна мелітопольська коробка передач. Вона показала себе досить надійною і невибагливою, але чутливої до рівня масла.
Помічено, що якщо використовувати дешеві масла, і не стежити за рівнем, коробка Деу Сенс починає підвивати.
Також може погано включатися друга або третя передача з цієї ж причини. Щоб продовжити ресурс КПП ЗАЗ Сенс, необхідно стежити за рівнем масла і регулярно його змінювати.
Коробка передач Сенс ідентична за конструкцією агрегату, який встановлювався на Таврію і Славуту, тому ніяких каверз від неї чекати не доводиться.
Кардинальні відмінності коробок тільки в передавальних числах і механізмі перемикання передач. Всі запчастини Сенс на механізм перемикання передач повністю взяті від старшого за званням Ланоса
Заводська ємність коробки передач незалежно від об'єму двигуна - 2,45 л.
Цей обсяг відповідає геометричному центру отвори сальника внутрішнього ШРУСа і нижній кромці контрольно-заливного отвору.
Заміна масла проводиться на пробігу не більше 30 000 км перевірку рівня бажано проводити кожних 10 000 пробігу.
Крім цього, необхідно приділяти увагу стану сальників приводів. При перших ознаках появи патьоків в районі піввісь, сальники замінюють новими.
Крім цього, може потекти сальник первинного валу КПП, про це розкажуть патьоки в нижній частині картера, але тече він вкрай рідко і вільно витримує понад 150 тисяч пробігу.
Якщо масло довго не змінювалося, коробку можна промити.Для цього в картер заливають 2,5 л недорогого моторного масла, прогрівають двигун на невеликій швидкості та без сильних навантажень проїжджають кілька кілометрів або на холостих обертах крутять КПП на 5-ій передачі при вивішеному колесі, після чого промивальне масло зливають. Як промивання можна використовувати 2,5 л солярки.
Завод рекомендує використовувати трансмісійні оливи, які відповідають допускам по API GL-4 з в'язкістю 75w-90 або 80w-85.
Вкрай не рекомендується заливати масла універсального застосування або класом вище / нижче, GL-5, наприклад.
Підходить будь-яка напівсинтетична олива того виробника, якому ми довіряємо.
Щоб перевірити рівень масла в КПП Сенс, досить мати квадратний комірець на 8 мм або тріскачку з подібною насадкою.
Пробка зливу масла контрольного отвору знаходиться на картері коробки з лівого боку в районі приводу ближче до моторного щитка.
Якщо рівень недостатній, доливаємо масло за допомогою заправного шприца або воронки зі шлангом відповідного діаметру. Якщо масло темне і брудне, його необхідно замінити.
Для заміни нам стане в пригоді той же чотиригранний комірець, ганчір'я, ємність для зливу відпрацювання (підійде розрізана навпіл уздовж каністра), заливний шприц або воронка зі шлангом довжиною близько метра. А також 2,5 літра нового трансмісійного масла.
Промивання КПП необхідна тільки в тих випадках, коли масло, яке було залито, невідомого походження, надто брудне або з явними слідами продуктів зносу КПП — стружкою, згустками, брудом.
Міняємо масло на прогрітій коробці, бажано відразу після поїздки. Цим самим ми забезпечимо повний слив відпрацювання, оскільки гаряче масло менш в'язке.
Щоб злити максимальну кількість масла, бажано піддомкратити праву сторону автомобіля.
Для зливу масла з КПП знімати захист двигуна не обов'язково. Можна під зливний отвір підставити шматок жерсті (пластика), щоб масло не забруднив захист або піддон.
При викрученій пробці контрольного отвору зриваємо зливну пробку, підставивши під неї ємність.
Тепер чекаємо повного зливу відпрацювання. Бажано дочекатися, поки масло зовсім перестане текти з отвору.
Після зливу ретельно протираємо картер КПП, але пробку закручувати не поспішає. Звертаємо увагу на кільце ущільнювача зливної пробки. Воно може бути виконане з твердої гуми або міді.
Якщо кільце обтиснуте та втратило здатність до ущільнення, краще купити нове. Те саме можна сказати і за пробку — якщо різьблення в нормі, а межі на фланці не злизаний, залишаємо стару пробку. Закручуємо її щільно, але без фанатизму, щоб не зірвати різьбу.
Заливати масло можна двома методами:
Після заправки маслом КПП закручуємо контрольний отвір щільно, також перевіривши стан пробки, закручуємо сапун.
Дуже важливо не перелити масла, щоб кінцевий обсяг не перевищував 2,5 л.
В іншому випадку мастило видавить через сальники приводів і первинного вала, а це може скінчитися заміною зчеплення, всіх сальників і демонтажем коробки передач.
Лідери продажів - популярні автозапчастини в магазині "Шеві-Авто"
VKD29781-Valeo
96144555-General Motors
5010108-AUTOFREN SEINSA
96247398-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96461942-GM (Korea)
96462710-GM (Korea) стар. накл. без голограммы
96417830-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
К05215В9-Hahn&Schmidt
Відгуки: 2
"может выдавить через сальники..." В кпп есть сапун! Через сальники выдавливает из-за избыточного давления! Избыточное давление сапун сбрасывает, если сапун забитый, то и нормальный уровень может выдавить при нагреве масла.
на ланос 1.4 коробка как на ланос 1.5 и замена масла производится либо откачкой с картера либо снимать поддон коробки