Пн-Пт 8:50-19:00 / Сб 9:00-17:00
Підписка на блог
Ваше ім'я*

Email*



RU | UA
☎ +38 093 17-03-007
☎ +38 067 80-02-002
☎ +38 097 21-90-504
☎ +38 095 91-25-705
✓ Величезний вибір ✓ Гарантія ✓ ⏩ Підбір запчастин Шевроле, Деу
КошикВи вибрали: 0 товарів

Регулювання ГБО 4 власноруч

27.09.2019 | Aveo

Газобалонне обладнання приваблює багатьох водіїв. Перш за все, можливістю заощадити на дорожчанні бензині. Вартість установки ГБО 4 сьогодні не захмарна і її може дозволити собі кожен власник Chevrolet Aveo, Lachetti, Daewoo Lanos, Sens і більшості бюджетних автомобілів хоч на первинному, хоч на вторинному ринку.

Складності в налаштуванні ГБО 4

Більшість газобалонних систем четвертого покоління використовують одну архітектуру, не знаючи яку, про регулюванні говорити нічого. Необхідно знати хоча б основні параметри і компоненти системи. Інтерфейс програмного забезпечення також багато в чому схожий у більшості виробників.

типичнся програма

Ми будемо розглядати налаштування і пристрій газобалонної системи на прикладі ГБО 4 з електронним блоком управління Stag і з програмним забезпеченням Stag-4 Qbox Plus, яке є у вільному доступі на офіційному сайті польської компанії АС. Програмне забезпечення русифіковане, тому складнощів з перекладом бути не може. Ми розберемо основні пункти налаштувань, які бажано відкоригувати, але для початку заглянемо під капот.

Будова ГБО 4 Стаг

На відміну від ГБО більш свіжих поколінь, четверте покоління продовжує використовувати газ в рідкій фазі, перетворюючи його в газоподібну і подаючи його в камеру згоряння через власні газові форсунки.

пристрій гбо

Основні компоненти газобалонного обладнання четвертого покоління наступні:

  1. Клапан подачі газу. Він встановлений між балоном з рідким газом і редуктором. Його завдання просте & mdash; по команді системи управління ГБО клапан відкривається і подає зріджений газ в редуктор. Коли на клапан не подається напруга, він повинен бути щільно закритий.

  2. Газовий редуктор. Усередині редуктора нафтова газова суміш випаровується за рахунок перепаду тиску і температури, переданої системою охолодження двигуном. Крім цього, редуктор повинен знижувати тиск в системі до робочого, цей параметр також регулюється.

  3. Форсунки. Встановлюються якомога ближче до впускних клапанів, щоб скоротити час подачі газу в камеру згоряння. Чим менше час відкриття газової форсунки, тим точніше дозується газоподібне паливо і тим вище віддача двигуна, менший витрата газу.

  4. Датчик тиску і температури палива (МАР-сенсор). Контролюючи ці параметри, датчик видає дані на електронний блок управління ГБО, дозволяючи йому робити точні розрахунки і коригування в реальному часі в залежності від умов експлуатації.

  5. Фільтр тонкої очистки газу. Залежно від моделі редуктора, може бути встановлений як в його корпусі, так і мати виносну конструкцію. Тонка фільтрація палива в газоподібному стані проводиться на рівні близько 80 мікрон.

Приступаючи до регулювання і настроювання ГБО, необхідно знати ряд параметрів системи, якщо вони не купувалися комплектом, або ж автомобіль вже був куплений з ГБО. Наприклад, важливо знати тип форсунок, діаметр дюзи, а це може залежати від обсягу, потужності і моделі двигуна.

тип форсунок

Крім цього, слід перевірити систему на наявність несправностей і зносу. Частину найпоширеніших поломок ГБО ми розбирали тут, але варто звернути увагу на якість затягування хомутів на патрубках ГБО, контакти на електронному блоці управління системи, а також контакти харчування, які йдуть на акумулятор.

кабель

Для налаштування системи нам буде необхідний ноутбук під управлінням системи Windows, а також кабель, який підключається до діагностичного роз'єму блоку управління ГБО і до USB-входу ноутбука.

роз'єм

Завантажити з офіційного сайту бажано останню прошивку програми, там же можна скачати драйвера для ПО на будь-яку систему, починаючи з Вісти, закінчуючи Win10.

Налаштовуємо ГБО своїми руками

Коли все обладнання для налаштування готове і підключено, ЗА встановлено та поновлено, можна запускати двигун на холостих обертах і відкривати програму по налаштуванню.

На першій вкладці нам покажуть параметри автомобіля. Теоретично вони повинні виставлятися автоматично. Тим не менш перевірити їх варто. 

параметри машини

  1. Кількість циліндрів, тут питань не виникне.

  2. Кількість циліндрів на котушку. Залежить від типу системи запалювання. Якщо виставити цей параметр правильно, обороти двигуна будуть відповідати показанням тахометра.

друга вкладка

Друга вкладка показує установки ГБО. Необхідно звернути увагу на такі пункти:

  1. Тип палива, пропан-бутан або метан (LPG, CNG).

  2. Тип форсунки. Система повинна їх розпізнати, але краще знати назву форсунок самому. 

  3. Температура включення газового обладнання. Питання спірне, але більшість користувачів схиляються до температури 40-45 градусів. Це оптимальна температура як для зими, так і для літа.

  4. Обороти двигуна при перемиканні на газ. Можна залишити значення за замовчуванням, можна встановити індивідуальні обороти.

  5. Час включення ГБО. Оптимальний час спрацьовування після пуску — 60 секунд мінімум. 

  6. Відключення циліндра. Можна залишити за замовчуванням, а можна поекспериментувати, щоб домогтися максимальної плавності перемикання на газ.

  7. Теплий старт. Можливість запуску двигуна на газу, коли мотор прогрітий.

  8. Мінімальна температура газу. Встановлює температуру газу, при якій двигун переходить на бензин.
    вкладка3

     

  9. Максимальні оберти на газі. Оптимально встановити максимальні оберти двигуна, щоб перехід на бензин був якомога рідше.

  10. Мінімальні оберти на газі. Переказ на бензин здійснюється при зазначених оборотах.

  11. Максимальне навантаження двигуна на газі. Краще залишити в межах 80%.

  12. Тиск редуктора. Якщо встановити мінімальний тиск, то двигун зможе працювати на газу аж до повного спустошення газового балона, тобто на парах. А після переключиться на бензин.

  13. Датчики температури газу і редуктора. Тут потрібно бути уважним, якщо датчики не йшли в комплекті з обладнанням. Найпростіший спосіб визначити тип датчика — порівняти його показники з температурою антифризу. Вони повинні максимально збігатися.
    температура

     

Вкладка Додаткові параметри дозволяє дозволити або заборонити аварійні запуски на газу, без залучення стандартної паливної системи на бензині. Але використовуючи цю опцію, потрібно пам'ятати, що бензонасос може працювати без бензину, що призведе до миттєвого виходу з ладу. Тому запускаючи мотор тільки на газу, необхідно відключити бензонасос (вийняти запобіжник або відключити провід).
вкладка3

 

Після цього необхідно виконати автокалибровку на відповідній вкладці.

автокалібрування

На холостих обертах натискаємо кнопку «Старт», після цього всі чотири газові форсунки будуть підключатися по черзі, при цьому час їх спрацьовування буде відображатися на полі праворуч біля часу спрацьовування бензинових форсунок.

час

На автокалиброку нових блоків керування йде не більше 2-3 хвилин.

Переходимо на вкладку Картки, де відображаються криві роботи двигуна на бензині (синя), на газі (зелена) і крива множника (помаранчева), яка залежить від тиску в редукторі, а також від діаметра отвору в газових форсунках.
карти

 

Якщо крива множника не перебуває на рівні 1,2-1,4 одиниць (залежить від індивідуальних параметрів двигуна), необхідно коригувати тиск в редукторі або ж змінювати переріз отвору в форсунках:
крива вище

 

  1. Якщо крива множника вище параметра 1,6, тиск в редукторі занадто низька, необхідно в реальному часі збільшити тиск в редукторі, провернувши гвинт на корпусі в бік збільшення.

    регулювання тиску

  2. Якщо цього недостатньо, необхідно встановити форсунки більшого діаметра або розсвердлити старі.
    форсунка

     

  3. Якщо крива множника нижче параметра 1,1 — знижуємо тиск в редукторі або ставимо форсунки з меншим діаметром отвору. Діаметр форсунок підбирається по потужності двигуна, таблиця вище.

Залишилося промалювати карти бензину і газу в русі. Докладніше про те, як налаштувати ГБО 4 покоління в русі, ми розповідали тут, а в загальних рисах регулювання зводиться до наступного:

  1. Проїжджаємо 8-10 км на бензині на різних оборотах і різному навантаженні. В цей час отрісовивется синя карта бензину.
    карта бензину
     

  2. Ту ж відстань проїжджаємо на газу при тих самих навантаженнях і швидкості.
    газова
     

  3. Оцінюємо стан бензинової і газової карт.

    В ідеалі вони повинні зливатися в одну лінію.

    коригування
     

Якщо цього не сталося, коригуємо газову карту точками на кривій множника так, щоб синя і зелена криві збіглися максимально точно.
криві збіглися
 

Таким чином, маючи ноутбук і з'єднувальний кабель, а також програмне забезпечення, можна швидко налаштувати газобалонне обладнання четвертого покоління своїми руками.

Розкажіть друзям

» Всі новини

.