Вважається, що інжекторні мотори набагато простіше з точки зору діагностики, ніж карбюраторні, оскільки тут все контролює електроніка і датчики. Якщо ж починати з'ясовувати причину не постійно виявляється несправність, можна витратити купу часу. Коли в Chevrolet Lacetti починає троїть двигун, причин може кілька. Ми розглянемо найпоширеніші з них.
Троїть - значить не працює один або кілька циліндрів. При цьому несправність може виявлятися в різних умовах:
Троїть на холодну відразу після запуску.
Троїть тільки на гарячу.
Троїть при наборі оборотів.
Тільки під навантаженням і на високих оборотах.
Від того, наскільки водій точно з'ясує момент появи троїння, залежить швидкість виявлення несправності. Благо, в чотирициліндровий мотор виявити троїння набагато простіше, ніж в шести або в восьмициліндрових блоках.
Щодо просто виявити несправність, коли мотор троїть тільки на холостих обертах - його лихоманить, холості вкрай нестабільні, обороти плавають. Якщо ж якийсь з циліндрів перестає працювати під навантаженням, то обчислити його можна тільки за допомогою навіть найпростішого діагностичного обладнання: адаптер OBDII (ELM327) плюс мобільний телефон або комп'ютер.
Крім зовнішніх симптомів, можуть проявлятися і побічні у вигляді високої витрати палива, втрати динаміки та потужності, важкого запуску, перегріву двигуна в нормальних умовах, провали при старті і розгоні.
Ми повинні розуміти, що навіть тимчасове троїння двигуна - це не стільки втрата 25% потужності, скільки серйозної шкоди як для самого мотора, так і для електронних систем і датчиків.
Ще одна неприємна штука полягає в тому, що коли циліндр не працює, то він виконує роль марного компресора, але бензин-то туди постійно подається і не згорає, а йде в частково в картер, частково в каталізатор. Тому цілком можливі появи різного роду помилок, пов'язаних з багатою сумішшю і несправностями датчиків кисню. Плюс незгоріле паливо потрапляє в масло і явно не робить його краще, а різко знижує змащувальні характеристики.
Тепер поглянемо на найпоширеніші причини троїння двигуна. І ще, починати пошук потрібно після діагностики, коли сканер показав помилку. Якщо ж можливості провести найпростішу діагностику немає, будемо перебирати причини від простого до складного.
Найперше, що слід перевірити - свічки і дроти. Викручуємо свічки, дивимося на їх стан. Якщо одна свічка за кольором відрізняється від інших, ми виявили хворий циліндр. Як варіант, щоб виключити свічкову проблему, ставимо свідомо робочий комплект.
Двигун запрацював нормально, видихаємо і звалюємо все на свічки. Але є нюанс. Свічка може не працювати при певному тиску на певних оборотах. Тоді за якістю нагару вона нічим не буде відрізнятися від своїх сестер.
Після свічок перевіряємо високовольтні дроти. Для початку оглянемо їх уважно, на поверхні не повинно бути ніяких слідів пошкоджень, після перевіряємо дроти на пробій і міряємо опір. Воно повинно бути в межах 2-4,5 Ом в залежності від довжини проводу, не більше.
Ускладнюємо завдання. Тепер доведеться зняти і подивитися на форсунки. Вони цілком можуть бути причиною нашої біди як на малих, так і на високих оборотах. Причини цілком зрозумілі - забита форсунка просто не дає циліндру палива, також засмічена форсунка може давати менше бензину, ніж належить, скажімо, на високих оборотах і під навантаженням.
Вкрай бажано перевірити форсунки на стенді, оскільки різнобіжність в продуктивності також позначається на стабільності роботи двигуна. У тому випадку, коли форсунки явно засмічені і це видно неозброєним оком, постараємося їх помити. Сама неприємна історія, це коли перегорає обмотка на електромагнітному клапані.
Вони теж можуть не працювати коректно, правда, часто про це може розповісти стан свічки, а також код помилки на сканері. Втім, нічого не заважає встановити свідомо справну котушку і подивитися, як поведе себе двигун.
Котушка, по суті, це підвищує трансформатор і у неї є тільки два варіанти - або вона працює, або не працює. Якщо не працює, тільки заміна.
Падіння компресії в будь-якому з циліндрів також призводить до трійнят. Щоб переконатися, що з циліндрами все в порядку, заміряємо компресію в кожному з них. Мінімальна компресія для Шевроле Лачетті - від 6,5 до 7 кг / см2,при цьому різниця в показаннях між циліндрами не повинна перевищувати 1 кг / см2.
Виявився циліндр з низькою компресією? З'ясовуємо причину. Це можуть бути закоксовані компресійні поршневі кільця, прогорів клапан або проблеми з зносом кулачків распредвалів. Для перевірки заллємо в неробочий циліндр 20 г свіжого масла і заміряємо компресію ще раз. Компресія зросла - винні кільця. Нічого не змінилося - винні клапана або прогар поршня.
Досить поширена проблема для 1,6 і 1,8-літрових двигунів Лачетті. Щоб перевірити датчик, для початку знімемо декоративну кришку з двигуна.
Потім знаходимо сам датчик.
Беремо мультиметр і встановлюємо мінусовий щуп на контакт, який ближче до нас, плюсовій - ближче до моторного щита. Якщо імпульс йде при запущеному двигуні, перевіримо опір проводки і напруга. Якщо імпульсу немає - справа в ЕБУ або дротах.
Перевіряємо напругу. Ставимо плюсовий щуп на контакт №1, мінусовій на масу. Напруга має бути в межах 12 В. Якщо немає напруги, перевіряємо цілісність запобіжника ЕF21.
На другому контакті напруги бути не повинно, а напруга третього контакту - 5 В.
Тепер перевіряємо опір проводки. Оптимально опір проводки повинно бути близько нуля. Для перевірки знімаємо мінусову клему з АКБ, потім відключаємо колодку від ЕБУ.
Знаходимо на цій колодці контакт 66, ставимо на нього щуп мультиметра в режимі вимірювання опору 200Ом. Другий щуп ставимо на контакт роз'єму №1 датчика. Чим менше опір, тим краще.
Таким же чином перевіряємо опір між контактами колодки ЕБУ №17 і №2 датчика,
потім між контактом №22 ЕБУ і №3 датчика.
Якщо все в нормі, датчик ні при чому, даємо йому спокій. Якщо датчик (а він заснований на ефекті Холла) не пульсує під час роботи, міняємо його.
Нормальний тиск палива в системі живлення Шевроле Лачетті - близько 2,5-2,8 кг / см2 на холостих обертах і не менше 3,2 кг / см2на 1000-1500 об / хв. Якщо значення менше - копаємося в системі подачі палива.
Під підозру потрапляють обидва фільтра (тонкої і грубої очистки), регулятор тиску (грубо кажучи, це ніякий не регулятор, а зворотний клапан з відсіченням на рівні 4 кПа) і сам паливний насос в паливному модулі.
Перевірити тиск нескладно, якщо є манометр або спеціальний набір для цих цілей.
Проблема на бюджетних автомобілях, на зразок Лачетті і Авео в тому, що виробник не передбачив можливості виміру тиску прямо з рампи. Тому будемо брати тиск або через трійник під капотом, або на кришці паливного модуля під заднім сидінням.
Якщо тиск нижче норми, в першу чергу змінюємо фільтр тонкого очищення. Він розташований під днищем з правого боку. Ось він.
Якщо питання не вирішилося позитивно, будемо знімати паливний модуль і перевіряти насос, фільтр-сіточку грубої очистки, а також зворотний клапан. Знімаємо подушку заднього сидіння, добираємося до паливного модуля, скинувши тиск в системі.
Для цього виймаємо запобіжник EF18 з підкапотного блоку запобіжників, відключивши тим самим бензонасос. Запускаємо мотор, через хвилину він затихне. Тиск скинуто, можна знімати паливний модуль.
Провертаємо шайбу-фіксатор проти годинникової стрілки, знімаємо роз'єм і два шланги зі штуцерів і дістаємо модуль акуратно, щоб не пошкодити поплавок датчика рівня.
Розбираємо паливний модуль і дивимося на стан сітки. Якщо брудна - під заміну.
Перевіряємо зворотний клапан. Для цього надягаємо на штуцер обратки насос або компресор, нагнітаємо тиск і фіксуємо максимальне значення до спрацьовування клапана.
Номінал - 4 кг / см2,якщо менше, клапан під заміну.
Тепер перевіряємо насос. Для цього витягаємо його з корпусу модуля, натиснувши на два фіксатори з боків.
Знімаємо гофрований шланг, розтиснувши хомут.
Надягаємо на насос шланг від манометра, підключаємо до клем живлення 12 В, потім укладаємо насос або в ємність з бензином, або в бак через люк.
Далі - просто. Подаємо живлення і запускаємо насос, фіксуючи максимальне положення стрілки манометра. Мінімально допустимий тиск - від 4,5 кг / см2 і вище.
Якщо насос не справляється з нагнітанням тиску, міняємо його на новий і збираємо все у зворотному порядку. Таким чином, троїння двигуна через низький тиск палива переможено.
Лідери продажів - популярні автозапчастини в магазині "Шеві-Авто"
96548816-General Motors
94580313-GM (Korea) стар. накл. без голограммы
96272676-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96407820-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96549630-General Motors
96800054-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96253544-Elprom-Elhovo
96243579
Відгуки: 1
Толково. Но с ошибками. Давление в системе питания для рампы без обратки не может быть 2.5 (2.8), бензин закипит. Для предотвращения закипания бензина в таких системах давление 4 кг/см2.