Коли генератор справний, мало хто звертає на нього увагу сотню тисяч кілометрів пробігу. Але коли пропадає зарядка акумулятора в найневідповідніший момент, про нього згадують швидко. Тому стан генератора повинно завжди бути під контролем водія. Найшкідливіше, що може статися з генератором - знос підшипників. Як їх замінити на генераторах Шевроле Авео, будемо розбиратися прямо зараз.
У самому запущеному випадку підшипник просто зруйнується. Це означає, що автомобіль залишається без джерела енергії, що вкрай небажано, особливо в умовах далекої поїздки або поїздки в складних погодних умовах.
До такого доходить тільки в рідкісних випадках, оскільки підшипники повідомляють про свою втоми гучним писком. До цього вони шелестять і це значить, що жити їм залишилося зовсім недовго. Багато водіїв можуть приймати писк і шелест з-під капота за шум приводного ременя навісного обладнання (генератора, помпи ГУР, помпи кондиціонера). Схожий шум може видавати натяжний ролик.
Але перевірити стан підшипників генератора насправді нескладно. Можна просто на короткий час зняти приводний ремінь генератора і оцінити звук, який видає двигун. Якщо писк і шелест пропали, на 98% в цьому винні підшипники генератора. Про всяк випадок можна перевірити натяжний ролик поки ремінь знятий.
Ні ролик, ні генератор не повинні видавати ніяких звуків при обертанні, а про люфт і мови бути не може.
Перш ніж знімати генератор з автомобіля, бажано своїм ходом поїхати і купити підшипники або замовити їх в нашому магазині.
Залежно від обсягу двигуна підшипники генератора Авео можуть мати різні розміри:
Передній підшипник однаковий для всіх генераторів. Його артикул 93740748 (6203). Ціна залежить від виробника. Чим дорожче підшипник, тим довше він прослужить.
Задній підшипник для двигунів 1,2 л - 93740753 (6202 або 202), розмір 15х35х11.
Для інших моторів задній підшипник - 93740813 (6002 або 102) з розмірами 15x32x9.
Коли підшипники у нас під руками, можна знімати генератор. Але перед цим знеструмила бортову мережу, знявши клеми з АКБ.
Щоб дістатися до генератора якомога швидше, бажано зняти корпус повітряного фільтра разом з гофрою.
Відкручуємо хомути і знімаємо шланг, не забуваємо відключити датчик витрати повітря.
Тепер відкручуємо сам корпус - два болти ззаду і один спереду по ходу автомобіля.
Знімаємо ремінь приводу навісного обладнання. Для цього максимально послаблюємо натяг ременя, подавши натяжний ролик якнайдалі назад за допомогою воротка.
Зверху відкручуємо кріплення генератора на натяжній скобі.
Можна переходити під автомобіль. Там відкручуємо гайку довгого болта кріплення корпусу генератора
і відключаємо клемник генератора, а також провід живлення, видаливши гайку кріплення з клеми.
Генератор у нас в руках, залишилося його розібрати, перевірити його стан і замінити підшипники.
Якщо нам довелося купити недорогі підшипники виробництва РФ (з маркуванням 202 і 203), їх необхідно додатково промазати, оскільки мастила там з заводу немає.
Щоб набити в підшипник Литол, досить гострим ножем підчепити пильовик і дістати його з обойми.
Після чого забиваємо мастило всередину підшипника, але без фанатизму, приблизно на ⅔.
Збираємо підшипники і приступаємо до розбирання генератора. Насамперед знімаємо задню пластикову кришку. Вона кріпиться на звичайних засувках, які підчіплюються викруткою.
Тепер знімаємо щітковий вузол з реле і послаблюємо діодний міст, відкрутивши 5 гвинтів.
З діодним мостом працюємо вкрай обережно, оскільки є ймовірність відламати припаяні контакти обмотки статора.
Підіймаємо передню частину діодного моста і знімаємо щітковий вузол з реле.
Відкручуємо чотири шпильки, що стягують передню і задню частини генератора.
Тепер можна акуратно, підчепивши викруткою, роз'єднати обидві частини.
Тепер наше завдання - зняти шків. Зробити це можна двома способами - затиснувши шків в лещата через дерев'яну проставку або, також через проставлення, затиснувши в лещатах ротор. І в тому, і в іншому випадку діяти потрібно гранично акуратно, щоб не пошкодити шків, а тим більше ротор.
Потужним воротком з головкою на 24 відкручуємо шків і знімаємо його.
Знову ж в лещатах за допомогою пробою відповідного розміру акуратно вибиваємо ротор з передньої кришки генератора.
Для демонтажу підшипника передньої частини нам стане в пригоді двухлапий знімач.
По-іншому зняти підшипник буде проблематично, та і є ймовірність пошкодити ротор.
Ми можемо відразу встановити новий передній підшипник, тримаючи його обома проставки - одну для упору ротора, другу рівно за розміром внутрішньої обойми підшипника. Легкими ударами садовить підшипник до упору на вал ротора.
Тепер знімаємо задній підшипник. Складність в тому, що він завальцован в корпусі з заводу.
Можна використовувати прес, домкрат для випрессовиванія підшипника з посадкового місця.
При цьому заводське завальцювання вийде разом з підшипником.
Обробляємо місце завальцовки від задирок і змащуємо посадкове місце мастилом або моторною оливою.
Встановлювати новий підшипник також потрібно акуратно і стежити, щоб він стояв рівно, без перекосів. Для установки також будемо використовувати дві оправки або оправлення за розміром зовнішньої обойми і лещата або прес.
Після установки заднього підшипника обов'язково накерніть отвір по периметру, щоб забезпечити щільну посадку підшипника в корпусі.
Можна встановлювати передню частину генератор на ротор, не забуваючи про шайби. Також використовуємо оправлення і легкі удари молотком.
Встановлюємо через шайбу шків генератора, зафіксувавши ротор будь-яким зручним способом, описаним вище. Загортаємо гайку голівкою на 24.
Тепер, поєднуючи отвори на передній і задній кришках, встановлюємо задню кришку.
Наживляємо чотири стягнуті шпильки.
Затягувати їх потрібно хрест-навхрест, як будь-яку кришку.
Оцінюємо стан щіток і контактних кілець.
Якщо на кільцях є нагар або сильні сліди зносу, обробляємо їх дрібним наждачним папером.
Встановлюємо щітковий вузол, знову злегка піднявши передній край діодного моста.
Закручуємо кріплення щіткового вузла і діодного моста.
Можна вдягати пластикову кришку, простеживши, щоб всі засувки зафіксувалися.
Установка генератора проводиться у зворотній послідовності.
Лідери продажів - популярні автозапчастини в магазині "Шеві-Авто"
94580713-GENERAL MOTORS
17106005-OEM TOPIC
96351051-EuroEx
3488967-GM
96305420-General Motors
96420303-CRB
42353379-General Motors
96207628-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
93165215-GM (Korea) нов. накл. с голограммой
96648488-GM (Korea) стар. накл. без голограммы